غرب تهران

02188590855

شمال و شرق تهران

02122096805

جهت اعزام زیر ۴۵ دقیقه پرستار و پزشک تماس بگیرید

سایر مناطق تهران

موسسه پزشکی و پرستاری کیان آرامش و سلامتی را ارمغان می‌آورد.

موسسه کیان

کاشت مو چیست؟

در دنیای امروز کاشت مو یکی از جذاب ترین و ابتکاری ترین جراحی های پزشکی در زمینه زیبایی است. این عمل پزشکی در واقع ترکیبی از علم و هنر ، متخصصان زیبایی است. عمل پیوند و کاشت مو با پیشرفت تکنولوژی، تکنیک هایی را به کار می برد، که نتایج حاصل از آن کاملا طبیعی به نظر می رسند. پیوند مو باید در یک کلینیک تخصصی و توسط یک پزشک متخصص و ماهر انجام شود. با تقاضای ویزیت پزشک متخصص در منزل در یافتن بهترین متخصص پوست و موی تهران موفق خواهید شد.

کاشت مو در واقع فرآیندی است که طی آن فولیکول های قسمتی از سر که همیشه دارای مو است، برداشته می شود و به قسمت های طاس سر پیوند زده می شود. هر چه درجه ریزش مو بیشتر باشد، پیوند مو بهتر انجام می گیرد.

عوارض کاشت مو در سن کم ، پیوند مو ، کشت مو ، ترمیم مو ، کاشت مو ترکیبی

کاشت مو یک عمل زیبایی پر طرفدار

یکی از سریعترین عمل زیبایی که در سراسر جهان صورت می گیرد، کاشت مو بوده، که همواره با پیشرفت های زیادی همراه است. پیوند زدن واحدهای فولیکول مو، عمل کاشت مو را به موفقیت های بیشتری رسانده است.

نتایج حاصل از این پیوند، بسیار طبیعی است. امروزه مردان و زنان زیادی که با مشکل طاسی مواجه هستند، به استفاده از این روش ترغیب می شوند. شروع روند طاسی در زنان و مردان معمولا از سن 30-40 سالگی شروع می شود.

7 دلیل مهم ریزش مو

مشکل طاسی و ریزش موی سر  در مردان بیشتر از خانمها رخ داده و با افزایش سن شدیدتر می شود. عوامل متعددی سبب ریزش موی سر در کودکان ، نوجوانان و نوزاد ها به صورت سکه ای و … می شوند. در اینجا این عوامل را به اختصار شرح می دهیم:

ژنتیک

محققان مهمترین علت ریزش مو را ارثی می دانند. ریزش مو و طاسی ارتباط زیادی به ژنتیک افراد دارد، یعنی این مشکل می تواند نسل به نسل بین افراد منتقل شود، ژن آن به صورت اتوزومال غالب به ارث می رسد. در مردان این ژن، هورمون تستسترون را به یک نوع غیر معمول این هورمون تبدیل می کند و باعث ریزش مو در جلوی سر و مرکز سر می شود. ریزش موی سکه ای که بر اثر بیماری خود ایمنی ایجاد می شود در زیر گروه ریزش مو بر اساس ژنتیک قرار می گیرد. 

فشار عصبی و استرس

یکی از دلایل ریزش مو سر قرار گرفتن در شرایط پر استرس است. فشار عصبی ممکن است به صورت روزانه باشد و باعث اختلال روانی کندن مو (تریکوتیلومانیا) شود که درمان آن با مشاوره امکان پذیر است و کاشت مو در اولویت درمان نیست. همچنین ممکن است به صورت شوک ناگهانی در اثر از دست دادن عزیزان یا تصادف بروز کند که خوشبختانه این نوع ریزش دائمی نیست و با تزریق موضعی کورتون درمان می شود.

استرس از ابتلا به یک بیماری نیز ممکن است موجب ریزش توده ای موی سر بشود دقیقا مانند اتفاقی که بعد از کرونا افتاد. در بیشتر موارد با اتمام بیماری و کاهش استرس، رویش مجدد مو رخ می دهد و نیازی به کاشت مو نیست.

رژیم غذایی نامناسب 

کاهش شدید وزن، کمبود مواد معدنی و ویتامین هایی که در رشد فولیکول مو تاثیر می گذارند موجب ریزش مو در همه گروه های سنی از قبیل : نوزادان ، کودکان ، نوجوانان ، زنان و مردان می شوند. پس اصلاح تغذیه می تواند شما را از کاشت مو در آینده مصون سازد. وصل سرم در خانه برای تقویت بدن توصیه می شود.

عدم تعادل هورمونی

تعادل هورمون ها در بدن به رشد ، تقویت و ترمیم مو ها می انجامد. هرگونه تغییر یا اختلال در میزان هورمون ها روی مو اثر می گذارد ممکن پرمویی یا ریزش مو را به دنبال داشته باشند. هورمون هایی مثل انسولین و تیروئید از جمله این هورمون ها هستند. با تنظیم تعادل آنها نیازی به کاشت مو نیست. می توانید از راهنمایی های بهترین متخصص داخلی در موسسه کیان استفاده کنید.

داروها

داروهایی که در درمان بیماری ها استفاده می کنید دارای عوارض جانبی هستند. ریزش مو از عوارض جانبی داروهای شیمی درمانی ، رقیق کننده خون و ضد افسردگی محسوب می شود. با تکمیل روند درمان وقطع دارو ، شاهد رویش مجدد مو خواهید بود. کاشت مو در ابن موارد در اولویت نیست. تزریقات در منزل جهت دریافت داروهای تزریقی در اختیار شماست.

بیماری ها

چندین عامل میکروبی ربزش مو را به وجود می آورند در گروه قارچ ها می توان قارچ سر (درماتوفیت) را نام برد. باکتری ها اثر غیر مستقیم دارند. ویتامین بیوتین در ساخت مو نقش دارد. باکتری ها با مصرف ویتامین بیوتین بدن، باعث کمبود آن می شوند و ریزش مو اتفاق می افتد. در این مورد هم کاشت مو مد نظر پزشک نیست. برای درمان بیماری های با منشا میکروبی انتخاب متخصص عفونی در منزل بهترین گزینه است.

آلودگی شیمیایی محیطی

متاسفانه آلودگی شیمیایی محیطی و هوا در ریزش مو به صورت غیر مستقیم نقش دارند این اتفاق مهم بیشتر در کارخانجات مواد شیمیایی اتفاق می افتد. بنابراین سعی کنید اقدامات ایمنی را در حین کار رعایت کنید تا نیازی به کاشت مو نداشته باشید. بعضا آلودگی شیمیایی و میکروبی محیط از طریق تنفس وارد بدن می شود استفاده از متخصص ریه در منزل را به شما پیشنهاد می کنیم.

کاشت مو _ بهترین دکتر برای درمان ریزش مو سکه ای در زنان و مردان

انواع کاشت مو

پزشکان برای کاشت مو از دو روش استفاده می کنند شامل:

1_شکافی . 4 تا 10 تار مو در هر گرافت قرار می گیرد.

2_میکروگرافت. بسته به میزان نیاز 1 تا 2 تار مو در هر گرافت قرار می گیرد.

کاشت مو برای چه کسانی توصیه میشود؟

اهمیت پیوند مو در گروه های زیر بیشتر از سایرین حس می شود لذا به افراد با ویژگی های زیر کاشت مو توصیه می گردد:

افراد دارای ریزش موی ناشی از سوختگی یا زخم

زنان دارای موهای نازک و ظریف

مردان دارای الگوی طاسی

افراد معاف از پیوند مو

همیشه نیازی به پیوند مو نیست گاهی اوقات صبر کردن و زمان دادن یک فاکتور مهم برای رویش مجدد محسوب می شود. گروه های زیر از کاشت مو خودداری کنند:

زنانی که شاهد ریزش گسترده مو در همه نقاط سر هستند.

کسانی که شیمی درمانی انجام داده اند.

کسانی که موی کافی برای جداسازی و کاشت در قسمت پر پشت ندارند.

افرادی که بعد از جراحی، شاهد ایجاد اسکارهای ضخیم در موضع هستند.

مراقبت های بعد از کاشت مو

از جمله اقداماتی که می توان به منظور مراقبت های بعد از عمل کاشت مو سر انجام داد موارد زیر هستند:

  • غذای سبک بدون ادویه میل کنید.
  • از مصرف سیگار یا الکل اجتناب کنید.
  • در صورت تجویز مسکن توسط پزشک، استراحت در رختخواب لازم نیست، اما از انجام کار سنگین پرهیز کنید.
  • از حرکاتی که به سر فشار وارد می کنند، اجتناب کنید.
  • از بالش های نرم و نازک برای خوابیدن استفاده کنید.
  • هنگام خوابیدن دستتان را زیر سر قرار ندهید.

انتخاب بهترین روش پیوند و کاشت موی طبیعی با تراکم بالا ، عوارض ، مراحل ، انواع ، هزینه

چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم؟

 نگرانی که افراد بعد از پیوند مو دارند چگونگی تقویت و مراقبت از موهای کاشته شده است. بدین منظور دو راه حل توصیه می شود که عبارتند از:

مصرف داروهای تقویتی

مراقبت های بعد از کاشت مو خیلی مهم است. برای بدست آوردن نتایج بهتر، مصرف داروهای مفید و مناسب پس از پیوند مو یک پارامتر اصلی به حساب می آیند، پس استفاده از داروهای تقویتی بعد از کاشت مو یکی از بدیهیات برای حفظ موهای پیوند زده می باشند.

یکی از قرص های تقویتی مفید برای تقویت مو و فولیکول های مو، قرص هیرویت است. مصرف قرص هیرویت بعد از کاشت مو توسط پزشکان زیادی توصیه می شود، این قرص با دارا بودن انواع ویتامین ها، اسید آمینه های ضروری برای رشد مو، پروتئین ها، املاح معدنی یک مکمل معجزه گر به حساب می آید.

قرص هیرویت نه تنها بعد از کشت مو، بلکه برای پیشگیری و درمان ریزش مو نیز بسیار مهم است. یکی دیگر از مکمل های تقویتی مو که از عناصر مهم بدن نیز است، زینک می باشد. مصرف زینک پلاس بعد از کاشت مو برای تقویت و ترمیم موهای خودتان و موهای پیوند زده بسیار مهم است. زینک در واکنش های زیادی در بدن نقش های کلیدی دارد، بنابراین مصرف آن هم برای تقویت مو و هم برای سلامت بدن مفید است.

مصرف آنتی بیوتیک

البته علاوه بر داروهای تقویتی، پزشک آنتی بیوتیک نیز برای شما تجویز می کند، تا برای چند روز مصرف کنید، این آنتی بیوتیک ها از بروز آلودگی و عفونت های باکتریایی در محل های پیوند زده، جلوگیری می کنند.

چند نکته مهم بعد از کاشت مو

نام محلول ماینوکسیدیل برای تمام کسانی که با مشکل کم مویی و ریزش مو مواجه بودن آشنا است. این محلول با افزایش خونرسانی به پوست سر، باعث تقویت فولیکول های مو شده و در صورت تداوم مصرف رویش مجدد مو را سبب می شود. استفاده یا عدم استفاده از ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو توسط جراح شما مشخص می شود.

معمولا ماینوکسیدیل به دلایل اثبات شده ای در رویش مجدد مو توسط پزشکان پیوند مو نیز توصیه می شود، در افرادی که پیوند مو  یا کاشت مو انجام دادند، این محلول باعث افزایش سرعت رشد مو و تقویت آن می شود.

نور آفتاب بعد از کاشت مو

می خواهید تاثیر نور آفتاب بر کاشت مو را بدانید با ما همراه باشید. نور خورشید به شدت برای فولیکول های پیوند شده مضر است. لذا توصیه می شود که در مکان های بدون سایه حتما از کلاه استفاده کنید. ضمن اینکه پوشاندن سر با کلاه باعث پنهان ماندن زخم های شما و حفاظت در برابر باد و باران خواهد شد.

 

بهترین شیوه کاشت مو طبیعی

شما باید از بین دو روش اصلی FUT و FUE که برای به دست آوردن فولیکول مو وجود دارند بهترین شیوه کاشت مو طبیعی را انتخاب کنید. 

در گذشته وقتی از کاشت مو حرف می‌زدیم ، همه بلافاصله به یاد زخم‌های نواری پشت سر می‌افتادند. زخم نواری نشانه‌ی اصلی کاشت مو به روش FUT است. در این روش پزشک از پوست پشت سر یا بالای گوش شما نواری از پوست را برداشت می‌کند. سپس در زیر میکروسکوپ فولیکول‌های موجود در نوار پوستی را استخراج کرده و دانه به دانه در محل‌های خالی پوست سر می‌کارد.

زمانی که روش FUT ابداع شد به شکلی بدون رقیب بهترین روش کاشت مو به حساب می‌آمد. با ابداع روش FIT و روش‌های جدیدتر مثل SUT و Micro FIT طرفداران این روش کمتر شدند ولی هنوز هم به عنوان یکی از موثرترین روش‌های کاشت مو در دنیا شناخته می‌شود.

متخصص قلب در منزل موسسه کیان در دسترس عزیزانی است که به بیماری های قلبی مبتلا هستند.

مراقبت بعد از کاشت مو _ مراحل رشد موی کاشته شده

درمان ریزش مو در جوانی

اولین هدف پزشک این است که بیمار را در جریان علت، نحوه ی پیشروی و اثرات طولانی مدت ریزش مو و همچنین درمان آن قرار دهد. از آنجایی که کاشت مو از اقبال عمومی زیادی به دلیل روشی موفق در ترمیم مو برخوردار است، افراد جوان ممکن است این گزینه را به عنوان اولین انتخاب برای درمان، پیش روی خود ببینند.

البته باید اشاره کرد که اکثر پزشکان متخصص پیشرو در زمینه ی ترمیم مو، کاشت مو را گزینه ی خوبی برای اکثر افراد زیر ۲۱ سال نمی دانند.

عوارض کاشت مو در سن کم 

اگر بدنبال دانستن عوارض کاشت مو در سن کم هستید بهتر است بدانید. کاشت و پیوند مو به ندرت برای افراد زیر ۲۱ سال آن هم در صورتی که خصوصیات شخص بیمار اجازه دهد به عنوان گزینه ی درمانی در نظر گرفته می شود. کاشت مو شاید گزینه ی ترمیمی مناسبی برای افراد جوان نباشد. زیرا از میان علل گوناگون:

  • الگو و پیشروی ریزش مو معمولا در این سن کاملا آشکار نشده است.
  • کاشت مو که به این زودی انجام گرفته ممکن است در سنین بالاتر که در آن الگو و پیشروی ریزش مو آشکارتر می شود، مطلوب و مورد قبول واقع نشود.
  • طراحی الگوی طبیعی و مناسب برای سال های آینده ی زندگی در طی روند جراحی سخت است.
  • همین که کاشت مو صورت بگیرد، جراحی های دیگری نیز در آینده برای حفظ ظاهر طبیعی مورد نیاز خواهد بود.
  • نتایج نامناسب کاشت مو که در سنین پایین انجام می شود باید با جراحی های بعدی اصلاح شود.
  • حتی با راهنمایی والدین باز هم برای فرد نوجوان سخت است که تصمیم آگاهانه و پخته ای در رابطه با این نوع از جراحی های گزینشی اتخاذ کند.
استفاده از خدمات پزشک در منزل کرج ، عوارض جانبی قابل پیش بینی را به حداقل می رساند.

عوارض کاشت مو

عوارض کاشت مو کوتاه مدت وجزئی می باشد. بعد از چند هفته بهبودی کامل حاصل می شود. عوارض جزئی شامل موارد زیر است:

  • کبودی دور چشم
  • خونریزی
  • عفونت
  • خارش
  • بی حسی موضعی
  • ورم پوست سر
  • پوسته دادن قسمت های پر پشت
  • عفونت فولیکول مو(فولیکولیت).
  • ریزش ناگهانی به صورت موقتی
  • ظاهر غیر طبیعی مو
  •  

تزریق آمپول ریزش موی سر سکه ای در منزل با پرستاران مجرب

ریزش موی سکه ای

ریزش موی سکه ای در اثر یک بیماری خود ایمنی ایجاد شده و با نام آلوپسی آره آتا نیز شناخته می شود. اغلب در افراد زیر 30 سال مشاهده شده است اما فارغ از سن و جنست می تواند همگان را درگیر خود کند. یعنی ریزش موی سکه ای در زنان و مردان با سنین مختلف در قسمتهای مثل سر و ریش می تواند اتفاق بیافتد. 

ریزش موی سکه ای واگیردار است؟

در پاسخ به اینکه آیا ریزش موی سکه ای خطرناک و واگیردار است؟ باید گفت : نگران نباشید این نوع ریزش مسری و خطرناک نیست. علت این ریزش نه عصبی است نه بیماری واگیردار بلکه یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم دفاعی بدن فولیکول های مو را مورد تهاجم قرار می دهد. 

درمان ریزش موی سکه ای

چندین روش درمان ریزش موی سکه ای در زنان و مردان وجود دارد. عمده ترین آنها شامل:

  • کورتیکواستروئید
  •  ماینوکسیدیل
  • استعمال دیترانول
  • دیفن سیپرومین
  • درمان خانگی

خدمات پرستاری در منزل کیان به شما این امکان را می دهد که بتوانید با هزینه مناسب خدمات مربوط به کاشت مو و درمان ریزش موی سکه ای را دنبال کنید. اگر نیاز به آمپول ریزش موی سکه ای داشتید می تواند آن را با قیمت مناسب به صورت شبانه روزی به دست آورید. کلینیک ها و موسسات پزشکی، پرستاری متنوعی در دسترس عموم مردم است تا علاوه بر دریافت انواع خدمات زیبایی از دیگر خدمات عمومی این مراکز استفاده کنند.

موسسه خدمات پرستاری کیان یکی از پیشروترین های ارائه دهندگان این خدمات مانند تزریق آمپول رمدسیویر در منزل هستند. همچنین موسسه کیان اقدام به ارائه خدمات پزشکی مختلفی به صورت شبانه روزی نموده است که می توانید در قسمت بالای وب سایت، قسمت خدمات پزشکی تهران یا خدمات پزشکی کرج مشاهده کنید. برخی از آن ها را به اختصار در اینجا معرفی می کنیم ، صدور گواهی فوت در منزل ، اکو قلب در منزل ، نوار مغز در منزل و….از جمله آنها هستند.