غرب تهران

02188590855

شمال و شرق تهران

02122096805

جهت اعزام زیر ۴۵ دقیقه پرستار و پزشک تماس بگیرید

سایر مناطق تهران

موسسه پزشکی و پرستاری کیان آرامش و سلامتی را ارمغان می‌آورد.

موسسه کیان

تبخال تناسلی زنان و مردان چگونه است؟

تشخیص سریع تبخال تناسلی در چند دقیقه

امروزه بیماری های مقاربتی بسیار شیوع پیدا کرده است و بسیاری از زوجین بدون دانستن و پیشگیری از این بیماری ها با انجام مقاربت، این بیماری ها را به یک دیگر انتقال میدهند، بنابراین می توان از تبخال تناسلی یا به اختصار هرپس تناسلی را از شایع ترین بیماری های مقاربتی در بین زوجین نام برد. امکان ایجاد تبخال تناسلی در افراد مجرد نیز از طریق روابط واژینال ، دهانی و مقعدی وجود دارد. 

پیشگیری از بیماری های مقاربتی و درمان آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا در صورت پیشگیری و ابتلا می توان آسیب های بسیاری را به روابط زوجین وارد کند و سبب سرد شدن زوجین از یکدیگر شود.

بنابراین جلوگیری از بیماری های مقاربتی بسیار حائز اهمیت است، اما نگران نباشید بسیاری از بیماری های مقاربتی قابل درمان هستند و تنها کافی است زوجین مدتی از رابطه اجتناب کنند تا بیماری به فرد مقابل انتقال پیدا نکند.

در صورت نیاز کلیک کنید: خرید واکسن گارداسیل 9 

بسیار حائز اهمیت است در صورت ابتلا و یا داشتن علائم هر گونه بیماری های مقاربتی به سرعت به پزشک مراجعه کنید و در پی درمان آن قبل از انتقال به شریک جنسی تان باشید، اما نگران نباشید بسیاری از بیماری های مقاربتی در ناحیه تناسلی قابل درمان هستند و تبخال تناسلی نیز را هم می توان درمان کرد.

علل ، علائم و نشانه ها، پیشگیری و درمان تبخال تناسلی

تبخال تناسلی زنان

تبخال تناسلی زنان نوعی بیماری ویروسی است و میتواند از راه رابطه جنسی به دهان و مخاط بینی و ناحیه تناسلی فرد مقابل انتقال یابد، اما هرپس تناسلی با زگیل تناسلی بسیار متفاوت است و نباید این دو را با یکدیگر اشتباه گرفت. این ویروس دو تیپ دارد و می تواند در نواحی مختلف بدن ایجاد تاول کند. ویزیت متخصص در منزل کرج و تهران را از ما بخواهید تا انواع متخصصان را برای درمان شما بفرستیم.

تبخال تناسلی زنان، علاوه بر قسمت های باسن ، ران ، مقعد، دهان، مجرای ادرار می تواند موجب زخم هایی در داخل یا روی موارد زیر ایجاد کند:

قسمت واژن

تبخال تناسلی زنان می تواند در مکان های مختلفی از بدن حضور پیدا کند، اما واژن بانوان به دلیل ترشحات و رطوبت بالا، بستر بسیار مناسبی برای رشد این ویروس است و به راحتی می تواند آلوده شود

دهانه رحم

ویروس هرپس در دهانه رحم و واژن، تاول های آبدار و عفونی ایجاد میکند، تیپ نوع اول ویروس هرپس در دهان و مخاط بینی بروز می کند، اما نوع دوم آن بیشتر در ناحیه تناسلی زنان به دلیل ترشحات و رطوبت بالا ظهور پیدا می کند. تاول‌های آبدار کوچک و بزرگ

اندام تناسلی خارجی

همانطور که می دانید این ویروس با تماس پوست با پوست انتقال پیدا می کند و از این رو زنان به راحتی می توانند در حین رابطه جنسی این بیماری را از شریک جنسی خود بگیرند.

تبخال تناسلی در مردان

تبخال تناسلی در مردان (هرپس تناسلی مردان) نیز مانند زنان با علائمی مانند تاول های عفونی و آبکی و قرمزی همراه است.

لازم به ذکر است دو سوم کانی که به تبخال تناسلی مبتلا می شوند از وجود آن بی خبر هستند و در مواردی آنقدر خفیف است که علائمی ندارد، تبخال تناسلی در مردان بسیار خفیف است، بنابراین بسیاری از افراد از ابتلا خود به این بیماری با خبر نیستند.

در بیشتر موارد علائم اولیه تبخال تناسلی در مردان شامل گزگز خفیف پا و باسن ها است و در بعد از ظهور این علائم اولیه شاهد تاول های قرمز و دردناکی هستیم و در ادامه این تاون هال ها به تاول های عفونی و زرد رنگی تبدیل می شوند و بعد از مدتی متورم شده و ترشحات شان به بیرون می ریزد.

ویزیت دکتر اورولوژی در منزل از دیگر خدمات ارائه شده توسط مرکز شبانه روزی کیان است.

هرپس تناسلی در مردان، علاوه بر باسن ، ران، مقعد، دهان، مجرای ادرار را  می تواند داخل یا روی قسمت های زیر ایجاد شود:

آلت تناسلی

کیسه بیضه

علائم کلی در آقایان، شامل تاول می باشد.

علت تبخال تناسلی

دو نوع ویروس هرپس سیمپلکس  باعث ایجاد عفونت  وتبخال تناسلی می شوند:

HSV-1: این نوع ویروس باعث ایجاد تاول در ناحیه دهان و اطراف آن می شود و از طریق تماس پوستی منتقل می شود. بنابراین ممکن است در هنگام ارتباط جنسی دهانی به ناحیه تناسلی انسان منتقل شود. عود این نوع از تبخال تناسلی، کمتر از نوع HSV-2 است .

HSV-2 : این نوع از تبخال تناسلی، باعث بروز علائم در ناحیه تناسلی می شود انتقال آن از طریق جنسی و تماس پوستی است. این نوع بسیار شایع و مسری است. چه زخم باز باشد، چه نباشد.این ویروس در بیرون از بدن زنده نمی ماند. پس امکان انتقال از طریق اشیایی مانند حوله یا سرویس بهداشتی مشترک وجود ندارد.

در صورت نیاز کلیک کنید : ختنه نوزاد در منزل

علت یا علل تبخال تناسلی در مردان و زنان ، عوامل خطر در ابتلا به HSV

پیشگیری از تبخال تناسلی

نکاتی که برای پیشگیری از تبخال تناسلی بیان می شود. در پیشگیری از همه ی بیماری های مقاربتی کاربرد دارد.

  1. در صورت مشاهده علائم تبخال تناسلی از رابطه جنسی پرهیز کنید.
  2. در صورت داشتن رابطه جنسی از کاندم لاتکس استفاده کنید.
  3. از تماس جنسی با چندین شریک جنسی خودداری کنید.
  4. رابطه جنسی تک همسری، با جنس مخالف داشته باشید.

امیدواریم این نکات در پیشگیری از تبخال تناسلی به شما کمک کننده باشند.

علائم تبخال تناسلی در زنان

پیش از آنکه به دنبال درمان تبخال تناسلی برویم در ابتدا باید آن را تشخیص دهیم، از مهمترین علائم این ویروس در زنان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس سوزش و خارش.

تا زمان از بین رفتن عفونت ناشی از تبخال تناسلی، دچار خارش شده و سوزس در ناحیه تناسلی مثل واژن و مقعد و حتی ناحیه کوچکی از ران‌ها خواهید داشت.

  • تب، سردرد و استفراغ خفیف

در ابتدای ابتلای اشخاص به تبخال تناسلی علائمی شبیه آنفولانزای خفیف شامل تب، سر درد و استفراغ خفیف در فرد ظاهر می شود.

  • پوسته پوسته شدن دلمه ها

این اتفاق در پی بهبود زخم می افتد و هنگامی که زخم بهبود یافته است شاهد پوسته پوسته شدن آنها خواهید بود.

  • تاول‌های آبدار.

بروز این تاول ها از چند روز تا چند هفته ،پس از عفونت می تواند در اطراف واژن، مقعد، باسن و کشاله ران‌ها رخ دهد.

  • احساس کوفتگی

با اینکه حس کوفتگی شایع نیست اما امکان وقوع آن در برخی از افراد وجود دارد.

  • ترشحات آبکی واژن

در هنگام عود تبخال تناسلی، ترشحات آبکی واژن افزایش می یابد.

  • سوزش ادراری.

این سوزش ناشی از پاره شدن تاول ها ، ترشح یا خونریزی زخم ها در تبخال تناسلی است.

پس از آنکه از ابتلا به این بیماری آگاه شدید، سریعا به پزشک مراجعه کنید و از رابطه جنسی با شریک جنسی خود، تا درمان تبخال تناسلی بپرهیزید، نگران نباشید با مراجعه به پزشک و دریافت دارو، تنها کافی است چند روزی دارو را مصرف کنید تا  سبب درمان تبخال تناسلی شوید.برای دریافت داروهایی که روش استفاده آنها به شکل تزریق است می توانید از خدمات تزریقات در خانه یا مراکز بهداشتی استفاده کنید.

علائم تبخال تناسلی در مردان

علائم تبخال تناسلی  در مردان می تواند در هر شخصی با توجه به شدت بیماری متفاوت باشد و بسیاری از افراد اصلا علائمی ندارند، این افراد ممکن است با وارد شدن شک به بدن، بیماری و… سبب ظهور و پیدایش علائم بیماری شود و این علائم را می توان در دسته بندی طبقه بندی کرد.

علائم تبخال تناسلی مردان شامل قرمزی و تاول و زخم در اطراف مقعد و کشاله ران و ناحیه تناسلی نام برد، این علائم می تواننند بسیار خفیف باشند و در مورادی انقدر خفیف باشند که حتی به چشم نیایند و با دیگر بیماری های پوستی و یا تاول های معمولی پوستی اشتباه گرفته شوند.

بعضا شاهد گزگز طولانی مدت از دو ساعت تا دو روز نیز می تواند علائم این بیماری باشد اما قاطعانه نمی توان این موضوع را بیان کرد.

موارد زیر از علائم کمتر شایع تبخال تناسلی در آقایان هستند:

  • زخم یا تاول در آلت تناسلی مرد
  • تب
  • سردرد
  • خستگی
  • بدن درد
  • تورم غدد لنفاوی

همچنین در مواقعی که احتیاج به آمبولانس خصوصی داشتید می توانید از طریق موسسه کیان اقدام کنید.

تبخال تناسلی زنان

عوامل خطر در تبخال تناسلی

خطر ابتلا به تبخال تناسلی در موارد زیر بیشتر است:

زنان : ابتلا به تبخال تناسلی در زنان بیشتر از مردان است. همچنین در روابط جنسی ، انتقال از مردان به زنان آسان تر است تا از زنان به مردان !

داشتن شرکای جنسی : ممکن است هر فرد دارای ویروس تبخال تناسلی باشد .با داشتن چنین شریک جنسی احتمال ابتلا افزایش میابد.

درمان تبخال تناسلی

تبخال تناسلی به دلیل محدودیت هایی که برای زوجین ایجاد می کند، بسیار طاقت فرسا و آزار دهنده است، از این رو درمان سریع تبخال تناسلی بسیار حائز اهمیت است.

از این رو پیشنهاد می شود برای درمان سریع تبخال تناسلی در همان ابتدا، در هنگام مشاهده علائم بیماری سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید یا از ویزیت پزشک در منزل شرق تهران کمک بگیرید. تا سریعا درمان شوید.

درمان خانگی 

از بهترین و ساده ترین راه های درمان خانگی و رفع تبخال تناسلی در سه دقیقه می توان از یخ نام برد، یخ ؛ درد و خارش هرپس تناسلی را تسکین می دهد. برای درمان خانگی تبخال تناسلی، یخ را در کیسه بریزید و بر روی زخم بگذارید.

اما حائز اهمیت است قرار دادن بیش از حد یخ بر روی قسمت تناسلی می تواند باعث آسیب به بافت تناسلی شود.

درمان گیاهی 

بهترین راه درمان گیاهی تبخال تناسلی، استفاده از روغن نارگیل است. درمان گیاهی تبخال تناسلی با روغن نارگیل به دلیل داشتن خاصیت ضدعفونی کنندگی خوب می تواند سبب پیشگیری و بهبود تبخال هرپس شود و برای استفاده از آن تنها کافی است، ناحیه خارجی قسمت تناسلی و دهان و هر آن جه که تاول زده است را روزانه به روغن نارگیل آغشته کنید.

طول درمان تبخال تناسلی

طول درمان تبخال تناسلی با توجه به شیوع ویروس و قدرت گرفتن ویروس در بدن هر شخص متفاوت است و معمولا با مصرف دارو های ضد ویروس در عرض یک هفته می توان این ویروس را سرکوب کرد، اما لازم به ذکر است هر شخصی که یکبار به این ویروس آلوده شود تا آخر عمرش آلوده به هرپس تناسلی خواهد بود و تنها می توان آن را سرکوب و از انتقال آن به دیگران جلوگیری کرد.

طول درمان تبخال تناسلی نامحدود است، اما نگران نباشید آلوده شدن به این ویروس به معنای پایان رابطه جنسی نیست و شما می تونید رابطه جنسی داشته باشید و تنها باید در دوره زمانی های ثابت به پزشک جهت معاینه مراجعه کنید تا بیماری دوباره بازنگردد.

از دیگر خدمات موسسه کیان ، زدن سرم در منزل می باشد.

هرپس تناسلی ، درمان سریع خانگی، گیاهی ، فوری تبخال تناسلی

از کجا بفهمیم تبخال تناسلی داریم؟

بسیاری از افراد  می پرسند که از کجا بفهمیم تبخال تناسلی داریم؟ از آن جایی که دو سوم افراد علائم خفیفی دارند تشخیص آن بسیار دشوار است،

اما می توان گفت، اگر در ناحیه تناسلی خود احساس درد کردید و شاهد تبخال هرچند کوچک و کم درد بودید، سریعا به پزشک متخصص به جهت جلوگیری از رشد بیشتر بیماری و تشخیص قطعی آن مراجعه کنید.

از کجا بفهمیم تبخال تناسلی داریم؟ بهترین راه تشخیص، تشخیص به وسیله آزمایش تبخال تناسلی است.

آیا تبخال تناسلی خطرناک است؟

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می شوند که آیا تبخال تناسلی خطرناک است؟ تبخال تناسلی به تنهایی خطرات بسیاری دارد و می توان آن را به راحتی درمان کرد و از بین برد، اما این بیماری برای زنان باردار بسیار خطرناک است می تواند آسیب های جبران ناکردنی را بر روی جنین بگذارد. در صورتی که نوزاد فرد باردار مبتلا به هرپس تناسلی بدون درمان تبخال به دنیا بیاید، شاهد زخم هایی در صورت، بدن و ناحیه تناسلی نوزاد خواهیم بود.

پس آیا تبخال تناسلی خطرناک است؟

از آنجایی که تبخال تناسلی در دوران بارداری می تواند آسیب های جبران ناپذیری را بر دستگاه تناسلی کودک و یا مغز او بگذارد و حتی در مواردی سبب مرگ نوزاد شود، بله این بیماری بسیار خطرناک است و توصیه می شود پس از تشخیص بیماری سریعا به پزشک به جهت درمان مراجعه کنید.

  1. پزشک ممکن است مصرف داروهای ضد ویروسی تبخال را در اواخر بارداری برای شما تجویز کند.شروع کند.
  2. حتی ممکن است برای کاهش انتقال تبخال تناسلی به نوزاد ،پیشنهاد سزارین به شما داده شود.

بنابراین توصیه می شود از لوازم بهداشتی مانند کاندوم در حین رابطه استفاده کنید تا از انتقال بیماری های مقاربتی جلوگیری کنید.

جهت انجام وصل سوند معده در منزل با ما همراه باشید.

واکسن تبخال تناسلی ، پیشگیری از بیماری هرپس تناسلی در افراد مجرد ، زنان و مردان

واکسن هرپس 

بسیاری از افراد بدنبال پیشگیری از تبخال تناسلی با واکسن هستند. اما بهتر است بدانید هنوز واکسن قابل اعتمادی برای پیشگیری از تبخال تناسلی توسط کمپانی های داروسازی وارد بازار نشده است. واکسن های زیادی با آزمایش بر روی موش ها به مرحله موفقیت آمیز رسیده اند اما در انسان ها موفق نبوده اند.

چندین واکسن مخصوص تبخال در بازار موجود می باشد اما آنها عامل بازدارنده از ویروس هرپس سیمپلکس (تبخال تناسلی) نیستند. اما دو واکسن به ظاهر غیر مرتبط با این بیماری دارای اثرگذاری بالایی در عدم گسترش و پیشگیری از آن هستند. از جمله واکسن های که به عنوان پیشگیری از تبخال تناسلی مورد استفاده قرار می گیرند واکسن آبله مرغان و زونا می باشند. تزریقات شبانه روزی در کرج و تهران برای دریافت واکسن تبخال را مد نظر داشته باشید.

عوارض تبخال تناسلی

عوارض تبخال تناسلی را می توان در موارد زیر بررسی کرد:

ابتلابه سایر بیماریهای مقاربتی

وجود زخم ناشی از تبخال تناسلی در ناحیه تناسلی ، امکان ابتلا به بیماری هایی جنسی که از طریق خون ، منتقل می شوند. مانند ایدز را افزایش می دهد.

ابتلای نوزاد:

نوزادان ممکن است ویروس تبخال تناسلی را در حین زایمان از مادر آلوده، دریافت کنند.از عوارض تبخال تناسلی و عفونت ناشی از آن می توان به آسیب مغزی، نابینایی یا مرگ در نوزادان اشاره نمود. پیشگیری و اهمیت دادن به درمان بیماری ها ، احتمال صدور گواهی فوت در خانه بر اثر بیماری را کاهش می دهد.

مشکل در ادرار

زخم های ایجاد شده در تبخال تناسلی ممکن است باعث تورم در مجرای ادرار شود، بسته شدن چند روز این لوله ها ناشی از تورم ، دور از انتظار نیست. گاهی برای تخلیه مثانه نیاز به کاتتر داریم. وصل سوند در منزل توسط بهترین و مجربترین پرستار انجام می شود.

مننژیت

عفونت HSV ،ممکن است منجر به التهاب غشاها و مایع مغزی نخاعی اطراف مغز و نخاع شود. از عوارض تبخال تناسلی که بسیار نادر است می توان به ابن مورد اشاره کرد. برای شناسایی برخی از بیماری های مغزی از نوار مغز استفاده می شود. امروزه انجام نوار مغز در منزل امری عادی تلقی می شود.

التهاب رکتوم

از عوارض تبخال تناسلی می توان به التهاب پوشش راست روده اشاره کرد. این اتفاق بیشتر در کسانی رخ می دهد که رابطه جنسی مقعدی دارند. تشخیص بیماری ها و مشکلات رکتوم یا روده ها با تصویر برداری هایی مانند سونوگرافی در منزل امکانپذیر است.

شکل ظاهری تبخال تناسلی ، علائم تبخال تناسلی در آقایان و بانوان ، تفاوت جوش و تبخال تناسلی

تفاوت جوش و تبخال تناسلی

برای بررسی تفاوت جوش و تبخال تناسلی در ابتدا بهتر است بدانیم هر کدام به چه شکلی بروز پیدا می کند تا بهتر بتوانیم این دو را از یکدیگر تفکیک کنیم.

تفاوت جوش و تبخال تناسلی به این صورت است که جوش ها معمولا با پوشیدن گن و یا لباس زیر تنگ، بروز پیدا می کنند و این جوش ها معمولا به صورت دسته های کوچک ظاهر می شوند، از مهم ترین تفاوت های جوش و تبخال تناسلی می توان به سفت بودن جوش و پر شدن از ماده ای سفید رنگ اشاره کرد.

تبخال تناسلی برعکس جوش ها که سفت هستند کاملا نرم و آبکی و است و از مایعی شفاف پر شده است و معمولا هم به صورت خوشه ای ظاهر می شوند.

موسسه خدمات پرستاری کیان

موسسات بسیاری خدمات پزشکی _درمانی در منزل را به هم وطنان عزیز ارائه می دهند انتخاب بهترین آنها با شماست. شما می توانید با استفاده از ویزیت دکتر در منزل کیان از مبتلا نبودن خود به زگیل تناسلی اطمینان حاصل کنید. همچنین موسسه خدمات پرستاری کیان خدمات چون : اکو قلب در منزل و رادیولوژی در منزل را به انجام می رساند. علاوه بر خدمات پزشكي می توانید از ساکشن بیمار در منزل و ساير خدمات دسترسي داشته باشید. بنابراين در صورت لازم هرگونه مشكل و سوال با ما تماس بگيريد.