غرب تهران

02188590855

شمال و شرق تهران

02122096805

جهت اعزام زیر ۴۵ دقیقه پرستار و پزشک تماس بگیرید

سایر مناطق تهران

موسسه پزشکی و پرستاری کیان آرامش و سلامتی را ارمغان می‌آورد.

موسسه کیان

درمان زخم بستر و پای دیابتی در منزل با بهترین متخصص و کمترین قیمت

درمان زخم بستر - درمان قطعی زخم بستر - درمان زخم - درمان زخم در منزل - درمان زخم بستر در منزل- درمان زخم پای دیابتی - خدمات درمان زخم در منزل - درمان زخم فشاری در منزل

درمان قطعی و تضمینی زخم بستر در تهران

اگر ساکن پایتخت هستید و سالمند یا بیماری دارید که دچار زخم بستر یا زخم پای دیابتی شده است. می توانید به جای پرداخت هزینه آمبولانس خصوصی و جابه جایی پر درد و رنج بیمار برای دریافت خدمات درمانی ؛ درمان قطعی و تضمینی زخم بستر در تهران را در منزل خود با پزشکان و پرستاران مجرب داشته باشید. موسسه خدمات پزشکی کیان آماده است خدمات درمان زخم بستر در منزل را با مجوز رسمی از وزارت بهداشت توسط بهترین کادر درمان پایتخت ارائه دهد.
برای آشنایی با اینکه زخم بستر چیست ؟ درجه بندی آن ، درمان های متناسب ، ویژگی افراد اعزامی برای درمان در منزل ، هزینه درمان زخم پای دیابتی یا زخم بستر در خانه ، گیرندگان خدمات ، مناطق تحت پوشش موسسه کیان برای انجام خدمات درمان زخم بستر با ما همراه شوید.

درمان زخم بستر در منزل | موسسه کیان

ویژگی خدمات زخم بستر در منزل

اگر بخواهید یک موسسه را برای اعزام پرستار یا پزشک در منزل جهت درمان زخم پای دیابتی یا زخم بستر انتخاب کنید باید در مورد مزایا ، هزینه آمد و شد ، امکان تقاضا در ساعات نیمه شب یا در روزهای تعطیل ، میزان پشتیبانی ، نحوه درخواست ، انجام خدمات با کادر درمان خانم یا آقا ، سایر خدمات همزمان و… آگاهی کسب کنید در ادامه به ویژگی خدمات زخم بستر در منزل به طور کامل پرداخته ایم 

  • اعزام پرستار یا پزشک در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.
  • کلیه خدمات پرستاری در منزل به صورت 24 ساعته و شبانه روزی است.
  • مجوز رسمی از وزارت بهداشت توسط موسسه اخذ گردیده است.
  • خدمات درمان زخم بستر در منزل تهران کاملا پشتیبانی می شود.
  • پرستاران آقا و خانم آماده انجام خدمات پرستاری در منزل تهران هستند.
  • پرسنل اعزامی سابقه بلند مدت کاری در بیمارستان های مطرح دارند و این از ویژگی های منحصر به فرد درمان در منزل می باشد.
  • ارسال دارو و تجهیزات پزشکی از قبیل : سونوگرافی ، اکو ، نوار قلب و رادیولوژی در منزل به همراه کادر درمان ؛ بنا به درخواست شما امکان پذیر است.
  • تمامی مناطق تهران تحت پوشش خدمات درمان زخم بستر در منزل هستند.
  • مشارکت بیمه ها در ارائه خدمات پرستاری در منزل تهران به ویژه پانسمان زخم پایین است. با این وجود تحویل رسیده مهر شده انجام می شود.

وظایف متخصص زخم بستر در منزل

کنترل شرایط محیطی

ویژگی های فردی مثل استرس یا استریل نبودن محیط و بسیاری از عوامل دیگر در هنگام درمان زخم بستر در منزل تهران به دلیل کاهش ضریب موفقیت اهمیت می یابند. طبیعتا هر چه مولفه های خطر ؛کنترل شده تر باشند طول درمان کاهش خواهد یافت.

ثبت علائم حیاتی

یکی دیگر از وظایف پرستار ؛ ثبت علائم حیاتی و بالینی بیمار در قبل ، حین و بعد از انجام پانسمان زخم بستر در منزل تهران می باشد زیرا هرگونه تغییر علائم از رِنج قابل قبول، یک هشدار محسوب شده و باید به اطلاع پزشک برسد تا اقدامات فوری صورت گیرد.

انجام پانسمان در خانه

اکنون نوبت به انجام پانسمان می رسد. استریل کردن محل زخم از الزامات درمان قطعی است. پرستار با سرم شستشو یا ضدعفونی کننده های مناسب زخم را تمیز کرده سپس، زدن پماد یا تزریقات در منزل را انجام داده .بعد با گاز استریل و بانداژ اقدام به بستن آن خواهد کرد.

آموزش نگهداری سالم

درمان با تعویض پانسمان زخم پای دیابتی در منزل تهران پایان نمی یابد. مراقبت از آن برای عدم عفونت یکی از مهمترین اقدامات بیماران به شمار می رود. متخصص ؛اطلاعات و آموزش لازم از قبیل: نحوه جابه جایی، نوبت بعدی تعویض پانسمان و… را به بیمار می دهد.

اطلاعات مورد نیاز قبل از تماس

1. نام و نام خانوادگی

2. توان حرکتی

3. حساسیت دارویی

4. بیماری زمینه ای

5. جنسیت و  وزن

اطلاعات مورد نیاز برای پانسمان در منزل کرج .

هزینه های درمان زخم بستر در منزل و پانسمان زخم پای دیابتی

هزینه پانسمان ها و درمان زخم بستر در منزل طبق مبلغی که مرکز درمانی موسسه کیان به شما اعلام کرده است باید با مبلغی که کارشناس زخم درخواست می کند، یکی باشد. چون موسسه کیان از آخرین قیمت تعرفه های بهداشتی مطلع می باشد .
قیمت وسایلی که توسط پرستار برای پانسمان زخم بستر در منزل استفاده شده باید حتما با موسسه کیان چک شود. در نظر داشته باشید که تعرفه درمان زخم بستر در خانه بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت در سال 1401 به موسسات خدمات درمانی در منزل اعلام خواهد شد.
هزینه رفت و آمد پرستار باید پرداخت شود و اگر خود شما به دنبال پرستار می روید که هیچ گونه هزینه ایاب و ذهاب شامل حال شما نمی شود. البته هزینه تزریق سرم در منزل ( درصورت درخواست شما ) به طور جداگانه اخذ می گردد.

تعویض پانسمان زخم بستر 

اطرافیان و خودِ بیمارِ دارای زخم بستر یا زخم پای دیابتی به خوبی می دانند که تعویض پانسمان زخم بستر از ضروریات درمان این بیماری ها می باشد که باید در دوره های خاصی انجام گیرد. این کار را به پرستاران با تجربه بسپارید تا بهبودی سریعتر را تجربه کنید. اگر ساکن کرج هستید ، بهتر است که خدمات تعویض پانسمان در منزل کرج را انتخاب نمایید.

مزایای درمان زخم بستر در منزل 

 یک تحقیق همه جانبه از شرایط پیش رو به انتخاب بهتر و دقیق تر می انجامد. دانستن مزایای درمان زخم بستر در منزل گامی در این راستا به شمار می رود. هرچه مواجه شما با عوامل مخرب سلامتی کمتر باشد ، بهبودی سریع تر اتفاق می افتد.

خدمات زخم بستر . تعرفه خدمات زخم . خدمات پرستاری زخم

چرا درمان زخم بستر در خانه بهتر است؟

• از ابتلا به عفونت های بیمارستانیِ مقاوم به درمان در امان هستید. 
• از آلاینده های هوا و استرس آلودگی صوتی دور خواهید بود.
• از آنجایی که بیمارهای واگیردار مثل آنفولانزا و کرونا در تجمعات شیوع می یابند با نرفتن به مراکز درمانی به آنها مبتلا نخواهید شد.
• خستگی و درد جابه جایی و یا اعصاب خوردی های ترافیک سنگین را تجربه نمی کنید.
• روحیه بیمار به دلیل عدم مواجه با بیماران بدحال در بیمارستان ها یا ندیدن مرگ و میر آنها حفظ می شود.
• اگر فرد مبتلا کودک باشد، تعویض پانسمان زخم بستر در منزل از ترس او می کاهد.
• تمرکز و زمان پرستار یا متخصص در هنگام درمان زخم بستر در خانه بیشتر است.
• امکان دریافت سایر خدمات مثل نوار قلب در منزل همزمان با پانسمان زخم دیابتی وجود دارد.
• زمان بیمار بجای تلف شدن در صف مراکز درمانی به استراحت و امر درمان صرف خواهد شد.

متخصصان درمان زخم بستر

یکی از حساس ترین و سخت ترین کارها در زمینه درمان های کلینیکی درمان زخم بستر است. همان طور که می‌دانید زخم بستر، به تدریج پیش می رود. در صورت درمان نامناسب یا عدم اقدام به درمان باعث از بین رفتن بافت های دیگر خواهد گردید. مورد دیگر که باعث مهم بودن درمان زخم بستر به دست کارشناس و متخصص زخم می شود، درمان زخم بر اساس نوع طبقه بندی و درجات این زخم است. که هر محله از زخم درمان خاصی را دارد. استفاده از داروهای متناسب نیز نیاز به دانش پزشکی مربوط به حوزه ی درمان تخصصی این نوع زخم ها بستگی دارد. برای تضمین سلامت بیمار کار را به افراد متخصص بسپارید.

درمان زخم بستر - درمان قطعی زخم بستر - درمان زخم - درمان زخم در منزل - درمان زخم بستر در منزل- درمان زخم پای دیابتی - خدمات درمان زخم در منزل - درمان زخم فشاری در منزل

زخم بستر چیست؟

زخم بستر یا زخم فشاری به علت فشار طولانی مدت و غیرقابل برگشت به یک منطقه از پوست ایجاد می گردد. که اکثرا در بیمارانی که استراحت مطلق بوده و توانایی حرکت ندارند و یا بیمارانی که از صندلی چرخ دار استفاده می کنند و همچنین در سالمندان اتفاق می افتد. زخم بستر بیشتر در نقاطی از بدن که پوست روی برجستگی استخوانی قرار می گیرد و در بین پوست و استخوان عضله وجود ندارد مانند بین باسن ها و پاشنه به وجود می آید و شما عزیزان برای درمان زخم بستر خود می توانید از پرسنل کارشناس زخم بستر مجموعه ما کمک بگیرید.
در افرادی که مدت طولانی را در یک موقعیت می باشند و در تغییر وضعیت خود ناتوان هستند زخم بستر می تواند ایجاد شود. به عنوان مثال کسانی که به دلیل بیماری خاص ، فلج شدن اعصاب، سالخوردگی یا ضعف، نمی توانند جا به جا شوند. زخم بستر سریع ایجاد خواهد شد و درمان بسیار مشکل می شود.

علت ایجاد زخم بستر چیست؟

علت زخم فشاری این می باشد که مویرگ های که پوست را تغذیه می کنند به علت تحت فشار قرار گرفتن مداوم پوست بین برجستگی استخوانی از یک طرف و سطح بستر از طرف دیگر مسدود خواهند شد. تا زمانی که فشار برطرف نشود این مویرگ ها بسته می مانند.
در یک انسان سالم، فرد بطور غیر ارادی در هنگام خواب مرتبا تغییر وضعیت می دهد و به این شکل آن محل هایی از پوست را که زیر فشار قرار دارند را مرتبا تغییر پوزیشن می دهد و به این ترتیب باعث می شود که بین همه قسمت های پوست خون بطور یکسان تقسیم شود.
این توانایی در یک فرد بیمار اما به درستی کار نمی کند. بیمار مدت زمان طولانی در یک وضعیت ثابت می خوابد. نتیجه این می شود که خون پوست قسمتی که مدت طولانی ثابت مانده قطع شده و آن قسمت از پوست نکروز شده و بافت مرده تشکیل می گردد.
مکانیسم دیگر این است که در حین مراقبت از بیمار در بسیاری از اوقات، پرستار بیمار را به روی بستر یا ملحفه می کشد.
این کشیده شدن پوست باعث می شود اصطکاک زیاد بین پوست و سطح زیرین ایجاد شده و بخصوص اگر کمی هم رطوبت وجود داشته باشد حتما به پوست آسیب خواهد زد.
بر اثر نیروهایی که از دو جهت مختلف به پوست و استخوان وارد می شوند گاهی آسیب به وجود می آید. به عنوان مثال بیماری که بر روی تخت خوابیده اگر پشت تخت در زیر سر بیمار بالا باشد بیمار به سمت پایین تخت کشیده می شود.
در این نوع پوزیشن به علت اصطکاک با ملحفه پوست زیر باسن ثابت می ماند ولی استخوانهای خاجی و دنبالچه به سبب وزن بیمار به سمت پایین تخت کشیده خواهند شد. این روند باعث کشیده شدن عروق خونرسان در زیر پوست و به خونرسانی پوست اسیب وارد می شود و زخم بستر ایجاد می شود . درمان قطعی زخم بستر را به کارشناس ما بسپارید.

دریافت کنندگان درمان زخم بستر در منزل تهران

در هر رده سنی که هستید با هر جنسیتی که تماس می گیرید در هر شرایط سخت اعم از : بارداری ، ناتوانی حرکتی و.. به سر می برید یا از افشای از بیماری خود( ایدز ، افسردگی و..) واهمه دارید. دیگر نگران نباشید انجام تمام مراحل درمان زخم بستر در منزل تهران برای شما با تمام دقت و مهارت به صورت 24 ساعته توسط پرستاران مجرب اعزام شده از طریق مرکز شبانه روزی کیان صورت خواهد پذیرفت. 

زخم بستر سالمندان . زخم بستر درمان در منزل

زخم بستر در زنان

زنان در مواجه با پزشک و پرستار آقا ممکن است که معذب شوند. خصوصا اگر زخم بستر در نواحی باسن و شرمگاه آنان ایجاد شود. لذا دوست دارند درمان را با کادر درمان خانم پیگیری کنند. موسسه شبانه روزی کیان آماده است تا در این راستا گام های موثری برداشته و متخصصان و پرستاران خانم را به منزل متقاضیان جهت درمان زخم پای دیابتی و زخم بستر اعزام کند.

زخم بستر سالمندان

سالمندان اعم از مرد و زن برای درمان زخم بستر در منزل تهران شرایطی را مد نظر دارند. روحیه حساس افراد مسن باعث می شود که کوچکترین سخنان به ایجاد کدورت ختم شود لذا افراد اعزامی باید درک بالایی از خصوصیات و شرایط سنی افراد کهنسال داشته باشند. همچنین ؛ کسی که به درمان زخم بستر سالمندان می پردازد باید به بی اختیاری ادرار ، تغذیه ، فعالیت های بدنی، داشتن تشک و … توجه کند.

پانسمان معلولین

درمان زخم بستر یا زخم پای دیابتی در افراد کم توان حرکتی به اصطلاح معلولان از جمله خدماتی است که مرکز شبانه روزی کیان در راستای برقراری عدالت اجتماعی در نظر گرفته است. انجام پانسمان در منزل تهران برای این عزیزان همانند دیگر اشخاص شبانه روزی و 24 ساعته در کل مناطق پایتخت مانند: سعادت آباد ، تهرانپارس ، زعفرانیه ، تجریش ، جردن ،  و… خواهد بود.

عوامل تاثیر گزار بر ایجاد زخم بستر

  • تغذیه مایعات و مواد مغذی مناسب نمی باشد.
  • سوختگی‌های پوستی و وسیع اتفاق می افتد.
  • ثابت بودن و بی حرکتی
  • به جهت سرمازدگی
  • فشار زیاد و مداوم بر قسمت‌های خاص بدن مانند پاشنه ها و ساکروم
  • خوابیدن بر روی سطح بسیار سفت
  • در معرض رطوبت بودن به مدت طولانی
  • اگر دیابت و مراقبت های آن جدی گرفته نشود.
  • تروما و حوادث روی دهد.

نشانه های زخم بستر در بیمار

این نشانه ها به شما کمک خواهد کرد قبل از اینکه بیمار به صورت جدی آسیب ببیند به درمان زخم بستر اقدام کنید و بهبودی سریع تر را به دست آورده و از هزینه های زیادی جلوگیری کنید. نشانه‌های زخم بستر در بیمار به شرح زیر است.

  1. در رنگ یا بافت پوست تغییر ایجاد شود.
  2. اندام ها ورم کنند.
  3. مایعات پر از چرک ترشح شود.
  4. بعضی ازمناطق پوست از بقیه نقاط گرمتر یا سردتر هستند.
  5. در برخی از نقاط بدن حساسیت پوستی ایجاد می شود.

 با ما خدمات وصل سوند ادرار در منزل و اعزام آمبولانس خصوصی به منزل را همراه باشید.

مراحل و درجات زخم بستر

اطلاع از درجه بندی زخم بستر به پزشک در انتخاب شیوه درمان کمک می کند یقینا درمان زخم سطحی با زخم عمیق تا استخوان یکسان نیست. ویزیت دکتر در منزل شرق تهران ، بهترین پزشکان را در اختیار شما قرار می دهد چنانچه به دکتر عفونی یا دکتر داخلی نیاز داشتید، بر روی قسمت آبی کلیک کنید. زخم بستر نسبت به شدت و درجه آن به چهار قسمت تقسیم می گردد که در ادامه به طور مفصل به توضیح آنها می پردازیم.

درمان زخم بستر سالمندان در منزل

مرحله اول

مرحله شروع، یک زخم فشاری، دارای مشخصات زیر می باشد :

  • پوست شکسته نیست.
  • پوست در افراد با رنگ پوست روشن تر، قرمز به نظر رسیده و در لمس، رنگ پریده می باشد.
  • در افراد با پوست تیره تر، پوست ممکن است تغییر رنگ بدهد، و در لمس رنگ پریده نیست.
  • محل زخم ؛ حساس به لمس، دردناک، سفت، نرم، گرم یا سرد در مقایسه با پوست اطراف خود باشد.

مرحله دوم

مرحله دوم زخم بستر دارای علائم زیر است :

  • لایه بیرونی پوست ( اپیدرم ) و بخشی از لایه زیرین پوست ( درم ) آسیب دیده و یا از دست رفته می باشد.
  • زخم ممکن است کم عمق و مایل به رنگ صورتی یا قرمز باشد.
  • زخم ممکن است مانند یک تاول پر از مایع یا یک تاول پاره شده باشد.
  • در این مرحله تشخیص برای درمان زخم بستر آسان است.

مرحله سوم

 علائم و ویژگی های زخم بستر در مرحله سوم عبارتند از:

  • در مرحله سوم زخم عمیق می باشد.
  • پوست با مقداری چربی زیر آن از دست می رود.
  • زخم دهانه دار است.
  • ممکن است پایین زخم برخی از بافت مرده زرد رنگ شده باشد.
  • آسیب ممکن است فراتر از زخم اولیه باشد و زیر لایه هایی از پوست سالم گسترش یافته باشد.

مرحله چهارم

زخم در مرحله چهارم با از دست دادن بافت در مقیاس بزرگ روبه رو می‌شود.

  • زخم ممکن است عضله، استخوان و تاندون را درگیر کند.
  • پایین زخم به احتمال زیاد شامل بافت مرده مایل به زرد یا تیره و خشن می باشد.
  • آسیب، اغلب فراتر از زخم اولیه زیر لایه‌های پوست سالم گسترش می یابد.
  • علائم عفونت در زخم می‌تواند شامل تخلیه چرک و بوی بد از زخم، حساسیت به لمس، گرما و افزایش قرمزی در پوست اطراف زخم بستر باشد.

داروهای خانگی آسان و مؤثر برای درمان زخم بستر

لطفا توجه کنید که زخم فشاری اگر به موقع و به طور مؤثر درمان نگیرد بسیار خطرناک است. در حالی که درمان های زیر بر روی بعضی از بیماران در که ویلچری بودند آزمایش شده است، توصیه ما به شما این است که احتیاط نمایید و برای داروهای مناسب مانند آنتی بیوتیک ها با پزشک در ارتباط بوده و مشورت بگیرید. یا از ویزیت دکتر در منزل شمال تهران بهره مند شوید. اقدامات درمانی بلافاصله پس از مشاهده محل درد انجام گیرد. این پروتکل درمانی می تواند یک مسیر معمولی را طی کرده یا به شکل درمان خانگی انجام گیرد که در درمان عفونت و بهبود زخم نیز به همان اندازه تاثیر گذار است. بسیار مهم است که در مراحل اولیه زخم را تشخیص بدهید و درمان را سریعاً شروع نمایید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاه حیرت انگیزی است. دارای خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی، تسکین دهنده و درمانی می باشد. به راحتی ژل آلوئه ورا را روی زخم های بستر آغشته کنید. این گیاه نه تنها باعث درمان زخم بستر می شود. بلکه از بروز آن پیشگیری می کند. خاصیت خنک کننده طبیعی آلوئه ورا از خارش و احساس سوزش جلوگیری می نماید. از این روش به عنوان یکی از مؤثرترین روش های خانگی برای درمان زخم بستر یاد می شود.

  • نکته 1: برگ آلوئه ورا را برش داده و ژل را استخراج نمایید.
  • نکته 2: این ژل را روی قسمت آسیب دیده بزنید و چند دقیقه به آهستگی ماساژ دهید.
  • نکته 3: بگذارید خشک شود، سپس با یک دستمال مرطوب تمیز آن را تمیز و پاک کرده و این عمل را 3 با در روز تکرار کنید.
  • نکته 4: از پودر ژل آلوئه ورا، خامه یا پماد آن نیز می توانید برای تقویت استفاده کنید.

درمان زخم بستر - درمان قطعی زخم بستر - درمان زخم - درمان زخم در منزل - درمان زخم بستر در منزل- درمان زخم پای دیابتی - خدمات درمان زخم در منزل - درمان زخم فشاری در منزل

درمان و پانسمان زخم بستر در منزل

اگر در منزل بیماری دارید که به این بیماری دچار شده است ما در این صفحه به شما خواهیم آموخت که چگونه درمان زخم بستر توسط دکترها و پرستاران ما حتی در منزل شما عزیزان انجام  و نحوه پانسمان زخم در منزل چگونه است.
در دسترس بودن شبانه روزی پزشک و یا پرستار بدون شک یکی از مهمترین نیاز هایی می باشد که در هر جامعه ای به آن نیاز می شود و همچنین شما می توانید از خدمات پرستاری و مراقبت از بیمار هم علاوه بر این بهره مند شوید تا خیالتان بابت درمان راحت شود.
در محلی که زندگی می کنیم مطب یا درمانگاهی نزدیک به صورت شبانه روزی اگر وجود نداشته باشد کمی کار برای ما سخت می شود. ولی می توانیم بگوییم که هیچ مشکلی وجود ندارد ما می توانیم به صورت شبانه روزی این امکان را برای شما به ارمغان بیاوریم، که هر زمانی که نیاز به تعویض پانسمان زخم بستر در منزل دارید را حتی در روز ها و ایام تعطیل فراهم کنیم و دیگر نیازی نمی باشد که درگیر با ترافیک و شلوغی در شهر باشید و با ما آرامش بیشتری خواهید داشت.
افرادی به عنوان کسی که می توانند پانسمان زخم بستر را  به صورت خانگی انجام دهد در منزل شما حضور می یابند ولی به خوبی نمی تواند پانسمان زخم بستر را انجام دهند و بیمار بهبود نیافته و دچار کلافگی عدم درمان زخم بستر می شود و از افرادی باید استفاده کنیم که سابقه پانسمان زخم بستر در منزل را به صورت کاملا حرفه ایی قبلا داشته اند و این بیماری بسیار در آینده فرد موثر می باشد و پانسمان کردن با بهترین روش در روند زمانی بهبود بیماری می تواند یاری بخش باشد.

انواع پانسمان ها

نوع پانسمان به نوع زخم بستگی دارد و همچنین بر اساس موادی که در ساخت مواد آنها به کار میرود طبقه بندی میشوند:

پانسمان زخم های عفونی

این نوع پانسمان برخلاف پانسمان های دیگر که نیازه روزانه به شستشو و پانسمان مجدد دارند، ندارد و به صورت پانسمان مدرن که موضعی و مستقیم است روی زخم قرار میگیرد و مدت زمان زیادی روی زخم باقی میماند تا بستری مناسب برای تسریع بهبود فرایند زخم را فراهم کند.

پانسمان زخم های فشاری

این نوع پانسمان طوری طراحی شده که به نقطه مورد نظر فشار وارد میکند و در موارد بسیار زیادی مورد استفاده قرار میگیرد.

پانسمان های فشاری اغلب در لایه اول پانسمان قرار نمیگیرند معمولا در لایه دو یا حتی سه روی پانسمان های پارچه ای و یا فوم قرار میگیرد .

پانسمان های چسب دار

این نوع پانسمان مناسب بریدگی ها و زخم های کوچک میباشد که معمولا از یک پد و لایه چسبناک تشکیل شده اند.

همکارانی که توسط ما به منزل اعزام می شوند با هرگونه زخم بستری می توانند کار کنند. و با جدید ترین تکنیک ها جای زخم بستر را در منزل شما تعویض و پانسمان می نمایند.

معمولا روش های زیادی برای پانسمان زخم بستر مانند پانسمان های حضوری و پانسمان به صورت سرپایی وجود دارد ولی بهترین روش پانسمان زخم بستر روش پانسمان زخم بستردر منزل بوده که بدون اینکه به فرد فشار و یا دردی متحمل شود یا دچار عفونت گردد می تواند پانسمان زخم بستر انجام گیرد و وقتی می خواهیم پرستاری را برای پانسمان در منزل هماهنگ کنیم، باید به پرستار حتما شرایط حال جسمی بیمار را به طور دقیق توضیح بدهیم. که دقیقا چه قسمتی از بدن بیمار زخم بستر دارد و الان در چه حالت هایی می باشد و چه داروهایی برای پانسمان های قبلی مورد استفاده قرار گرفته است. و کدام دارو موثر بوده است.

وقتی که از خدمات ویزیت پزشک در منزل و درمان زخم بستر و زخم پای دیابتی در منزل بهره مند می شوید باید حتما اسم و فامیل پزشک و پرستار را جویا شوید که برای شما به صورت نادرست اعزام نشده باشد و باید این موضوع را در نظر داشته باشید که پرستار باید به تمامی استاندارد های تعویض و پانسمان زخم بستر در منزل تسلط داشته باشد.

اگر بیماری که دچار زخم بستر شده و فردی مسن و سالمند می باشد لازم است بدانید که شما می توانید از خدمات درمان زخم بستر سالمندان موسسه کیان که توسط کارشناس زخم بستر مجرب و حرفه ای خانم و آقا ارائه می شود هم استفاده کرده تا خیالتان از همه لحاظ برای درمان زخم بستر در منزل آسوده باشد همچنین ما برای بیماری که که دچار زخم پای دیابتی شده است و فرزند دارد هم خدمات مراقبت از کودک را ارائه می دهیم تا خیالتان راحت باشد.

پیشگیری زخم بستر در منزل

برای جلوگیری از زخم بستر چکار کنیم :

قبل از ایجاد زخم فشاری در سالمندان ، معلولان ، بیماران بستری در منزل و غیره می توان با اقداماتی از بروز آن پیشگیری کرد. در صورتی که نکات پیشگیرانه را به درستی به کار ببندید، دیگر نیازی به آموختن روش های درمان زخم بستر در منزل نخواهید داشت. همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده است. فعالیت هایی که منجر به سالم ماندن شما در برابر زخم فشاری می شوند عبارتند از: 

  • برای از بین بردن فشار، دست کم هر 2 ساعت موقعیت بیمار را تغییر دهید.
  • از بالش جهت کاهش فشار استفاده نمایید.
  • با تغذیه مناسب باید به اندازه کافی کالری، پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و آب به بدن رسانده شود.
  • بیمار هرروز مقدار کافی آب ( 8 تا 10 لیوان ) مصرف کند.
  • ورزش روزانه و فیزیوتراپی حتما استفاده شود.
  • پوست بیمار باید مرتبا با آب گرم و صابون ملایمی شسته و سپس خشک گردد.
  • پوست قسمت هایی را که ممکن است مرطوب شوند با پودر تالک خشک نگه میداریم. به پوست های خشک لوسیون میزنیم تا خشکی آنها کمتر شود.
  • هر روز بطور مرتب باید پوست نقاطی را که بیشتر احتمال زخم بستر دارند بدقت وارسی کنیم.
  • اگر بیمار کنترل ادار و مدفوع ندارد باید مانع از ریختن ادرار و مدفوع بر روی پوست شویم و پوست را خشک و تمیز نگه داریم.
  • اگر بیمار سیگار میکشد باید او را تشویق به کنار گذاشتن حداقل موقت آن کرد.
  • یک فیزیوتراپیست خوب می تواند حرکاتی را به بیمار آموزش دهد تا وی بتواند با انجام آنها، عضلات قویتر و پوست بهتری داشته باشد. خون بیشتری به پوست برسد و اشتهای بیمار بهتر شود.

بیماری دیابت و زخم پای دیابتی

دیابت نوعی بیماری مزمن می باشد که در آن بدن نمی‌تواند از گلوکز استفاده کرده و یا آن را ذخیره کند. گلوکز نوعی قند می باشد، که اگر در خون جمع شود باعث بالا رفتن قند خون می‌شود.
دو نوع اصلی از این بیماری وجود دارد؛ دیابت نوع ۱ و نوع ۲ به جز این دو نوع اصلی به پیش‌ دیابت و دیابت بارداری نیز می‌توان اشاره کرد.

  • دیابت نوع 1

در دیابت نوع ۱، بدن به صورت کامل تولید هرگونه انسولین را متوقف می‌کند. انسولین هورمونی می باشد که بدن را قادر می‌سازد تا از گلوکز موجود در غذاها برای تولید انرژی استفاده نماید. افراد مبتلا به دیابت نوع یک باید به صورت روزانه انسولین تزریق کنند تا زنده بمانند. این نوع بیماری معمولا در کودکان و نوجوانان رایج است، اما در هر سنی ممکن است اتفاق بیافتد.

  • دیابت نوع ۲

در دیابت نوع ۲، بدن به اندازه کافی انسولین تولید نمی‌کند و یا قادر نیست به خوبی از آن استفاده کند. نوع دوم این بیماری معمولا در افرادی اتفاق می‌افتد که سنشان بالای ۴۰ سال است و یا اضافه وزن و سابقه خانوادگی دیابت دارند. با این حال امروزه دیابت نوع دو به شدت در میان افراد جوان در حال افزایش است.

  • دیابت بارداری

نوع دیگری از این بیماری، دیابت بارداری است. این نوع دیابت در طی حاملگی و بدون سابقه دیابت ظاهر می‌شود. دیابت بارداری بر روی رشد جنین اثر می‌گذارد. دیابت بارداری باعث مشکلات تنفسی، ناهنجاری‌های مادرزادی برای جنین و زایمان زودرس برای مادر می‌شود. در صورت عدم درمان دیابت بارداری، مادر در آینده به دیابت نوع دو مبتلا خواهد شد.

زخم پای دیابتی

سالیانه درحدود ۶۰ هزار نفر از افراد مبتلا به دیابت به زخم پای دیابتی دچار می شوند.
در ۳۵ درصد موارد به علت عدم رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی، زخم پای دیابتی عفونت می کند و متاسفانه ناچارا برای درمان و کاهش خطرات دیگر عضو مربوطه قطع یا آمپوته می شود.
با درمان به موقع و پرهیزهای تغذیه ای و جسمانی لازم است تا از ایجاد زخم های دیابتی پیشگیری شود. با ما همراه باشید تا نحوه ی درمان و مراقبت از پای دیابتی را بیاموزید.
به زخمی که که دراثر کاهش خونرسانی به بافت های اندام تحتانی یا فوقانی ایجاد میشود زخم دیابتیک میگویند. کاهش خونرسانی به علت رسوب قند در دیواره رگ ها ایجاد شده و باعث تنگی عروق و درنهایت باعث ایجاد نکروز در اندام ها میگردد.

درمان زخم بستر - درمان قطعی زخم بستر - درمان زخم - درمان زخم در منزل - درمان زخم بستر در منزل- درمان زخم پای دیابتی - خدمات درمان زخم در منزل - درمان زخم فشاری در منزل

درمان زخم پای دیابتی

برای درمان زخم پای دیابتی باید نکات بهداشتی و مراقبتی رعایت گردد. اولویت اقدامات درمانی جلوگیری از عفونی شدن زخم و بهبود سریع زخم پای دیابتی است.
یکی دیگر از راهکاری مناسب برای جلوگیری یا کاهش عفونت زخم درمان آنتی بیوتیکی زخم پای دیابتی است. و در مواقعی لازم است تا پانسمان زخم انجام شود.

علل ایجاد زخم پای دیابتی:

  • اختلال حسی به دلیل نوروپاتی محیطی
  • خشکی بیش از حد پوست که آن را آسیب پذیر می‌کند
  • تضعیف سیستم ایمنی بدن
  • اختلال در خون رسانی به بافت‌های آسیب دیده
  • قند خون بالا( هیپرگلیسمی )
  • آسیب عصبی
  • پای زخمی و یا مجروح شده

پماد ترمیم کننده زخم بستر

 

پماد آلفا :

این پماد، محصول ترمیم کننده گروه رژودرم می باشد که با خاصیت باکتریواستاتیک خود نقش مهمی در پیشگیری و کنترل عفونت زخم بستر دارد.

با استفاده از این محصول و به کار بستن توصیه‌های مربوط به زخم بستر که در راهنمای مصرف آلفا توضیح داده شده است می‌توان به ترمیم این زخم‌ها کمک نمود.

با استفاده از آلفا نیازی به دبریدمان‌های دردناک و مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها به صورت بی‌رویه نمی باشد؛

همچنین التهاب و درد بیمار کاهش می‌یابد. مجموع این امتیازات آلفا را به عنوان یک ترمیم کننده مناسب زخم‌های بستر معرفی می‌کند.

پماد کالاندولا برای زخم بستر

با توجه به ارزانی و در دسترس بودن می تواند در درمان زخم های فشاری مورداستفاده قرار گیرد و در بهبود زخم موثر واقع شود و به عنوان یک روش درمانی در بیمارستان ها و منازل برای درمان زخم های فشاری بیماران تجویز و استفاده شود.

گاها افرادی توصیه می کنند که برای درمان زخم بستر شربت معده بزنید ،دوستان بدون مشورت با کادر پرشکی این کار را نکنید مشاوران ما 24 ساعته آماده پاسخگویی در خصوص درمان زخم بستر می باشند.

درمان زخم بستر - درمان قطعی زخم بستر - درمان زخم - درمان زخم در منزل - درمان زخم بستر در منزل- درمان زخم پای دیابتی - خدمات درمان زخم در منزل - درمان زخم فشاری در منزل

 درمان زخم بستر با عسل طبیعی

عسل دارای خاصیت ضدعفونی بوده و استفاده از آن باعث تسکین و بهبود زخم می شود. عسل همچنین در کم کردن خارش و تسکین درد موثر است.

یک مخلوطی از شکر و عسل تهیه کنید که در آن عسل و شکر به مساوات بوده و این مخلوط را به طور ضخیم بر روی زخم با پانسمان تمییز ببندید. این عمل را یک بار در روز انجام داده و از تاثیر آن در درمان شگفت زده شوید.

درمان زخم دیابتی و زخم بستر در منزل توسط موسسه کیان:

موسسه خدمات پرستاری کیان مجرب ترین و متخصص ترین کارشناسان زخم خود را همراه با جدید ترین و به روز ترین تجهیزات پزشکی برای درمان قطعی زخم بستر و زخم پای دیابتی در منزل درمان برای شما عزیزان اعزام میکند.
کسانی که بیش از حد به صورت ثابت ، ساکن می مانند و تحرک فیزیکی ندارند دچار زخم بستر خواهند شد و برای سالمندان این مشکل معمولا بیشتر بوجود می آید.
برای افرادی که دارای قند خون می باشند و دیابت دارند نیز زخم دیابتیک بوجود می آید.
همه این مشکلات دارای راه حل بوده و دارای درمان های مختلفی می باشند. که توسط پزشکان و پرستاران موسسه کیان به همه بیماران عزیز ارائه میشود.

درمان زخم بستر در منزل در شمال تهران

 انجام این کار توسط پزشک بهترین راه حل می باشد. درمان زخم بستر به دلیل عدم توجه به نگهداری و درمان مناسب ، اغلب با مشکلات جدی روبرو می‌ شود.اما با درمان مناسب و به موقع زخم بستر ، می‌ توان از ایجاد مشکلات جدی جلوگیری کرد. یکی از روش‌ های درمان زخم بستر، درمان در منزل تحت نظر پزشک است. در این روش، پزشک با بررسی وضعیت بیمار و شرایط زخم، تجویزات و درمان‌ های لازم را برای درمان زخم بستر در منزل شمال تهران صادر می‌کند. این روش، به دلیل اینکه بیمار در محیط خود و با حضور خانواده خود درمان می‌شود، برای بیماران راحت‌تر و کمتر تنش‌آور است. همچنین، این روش درمانی هزینه کمتری نسبت به درمان در بیمارستان دارد.

کلینیک زخم در غرب تهران یا متخصص زخم بستر در منزل ؟

جابه جایی بیش از حد برای بیماران دارای زخم بستر دردناک و مشقت زاست.در این مورد می توان گفتن استفاده از تخصص متخصص زخم بستر در منزل بهتر از مراجعه به کلینیک زخم در غرب تهران است حتی اگر بهترین کلینیک در نوع خود باشد.

درمان زخم بستر در غرب تهران

از این پس نیازی به یافتن مراکز یا کلینیک زخم بستر در غرب تهران نیست زیرا این پزشک و پرستار است که بر بالین بیمار حاضر شده و از تحرک بیشتر بیمار جلوگیری می کند.هرچه فرسایش پوست بیمار در محل زخم بستر کمتر باشد ، شدت بیماری کمتر و بهبودی سریعتر خواهد بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on pinterest

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.