غرب تهران

02188590855

شمال و شرق تهران

02122096805

جهت اعزام زیر ۴۵ دقیقه پرستار و پزشک تماس بگیرید

سایر مناطق تهران

موسسه پزشکی و پرستاری کیان آرامش و سلامتی را ارمغان می‌آورد.

موسسه کیان

نوار قلب ، پانسمان و سوند ادراری در منزل

نوار قلب ، پانسمان ، سونداژ

موسسه پرستاری کیان قادر به اعزام نیرو برای انجام نوار قلب در منزل ، پانسمان ، سونداژ ، وصل سوند ادراری و درمان زخم بستر برای شما عزیران در کمترین زمان ممکن می باشد.

نوار قلب

نوار قلب برای نظارت بر عملکرد قلب استفاده می شود. هر ضربان قلب شما با پالس الکتریکی آغاز می گردد که به طور معمول از سلول های ویژه ای در محفظه سمت راست بالای قلب منشا می گیرند.

ECG یا EKG

نوار قلب همچنین ECG یا EKG نیز نامیده می شود که سیگنال های الکتریکی انتقال یافته از قلب را ثبت می کنند.پزشک می تواند از نوارقلب برای مشاهده الگوهای میان ضربانات قلبی و ریتم آن برای تشخیص شرایط مختلف قلب استفاده کند. نوار قلبی روشی غیر تهاجمی، تستی بدون درد با نتایج سریع است.
پزشک ممکن است در مورد نتایج نوار قلب با شما در همان روز انجام تست و یا روز بعد آن صحبت کند.
خوشبختانه با پیشرفت امکانات و تکنولوژی روز به روز خدمات دهی به انسانها بیشتر می شود در این زمینه نیز واحد گرفتن نوار قلب در منزل چند سالی است که در این زمینه فعالیت خود را شروع کرده است .

نوار قلب در منزل

یکی از مهم ترین مزیت های گرفتن نوار قلب در منزل این است که بیمار برای گرفتن نوار قلب مجبور است از منزل بیرون برود و فعالیتش بیشتر شود چون اگر به سمت سکته قلبی باشد با فعالیت بیمار آسیب بیشتر و بیشتر می شود و می تواند منجر به مرگ بیمار شود لذا موسسه خدمات پرستاری کیان برای راحتی کار شما گرفتن نوار قلب در منزل شما را انجام می دهد .
موسسه خدمات پرستاری کیان با هدف ارائه خدمات درمانی و مراقبتی کامل در نظر دارد ، برای بیمارانی که سابقه درد قلبی دارند یا سابقه هیچ گونه بیماری را ذکر نمی کنند ، اما از درد قفسه سینه شکایت دارند ، با اعزام پرسنل مجرب و آموزش دیده ، برای بیمار در منزل نوار قلب گرفته شود تا هر چه سریع تر روند درمان را آغاز نمایند.
نوار قلب در منزل , گرفتن نوار قلب در منزل

عوارض جانبی نوار قلب

  • خارش
  • سوزش
  • درد خفیف
  • واکنش به چسب و یا ژل استفاده شده برای الکترود ها

 

ثبت سفارش تماس با ما : نوار قلب در منزل

پانسمان زخم

پانسمان را قرار دادن پوشش حفاظتی برروی زخم می گویند، که مهمترین شرط آن استریل بودن پانسمان است هدف از پانسمان زخم تسهیل در بهبودی زخم، پیشگیری از عفونت، جلوگیری از خونریزی، کمک به فرایند التیام زخم، عایق دما، حفظ رطوبت زخم و حفاظت زخم از صدمات مکانیکی است. با آرسینه همراه باشید.

انواع پانسمان

پانسمان ها انواع متفاوتی دارند که با توجه به زخم ها و هزینه ها متغیر میباشند.

پانسمان باز

در این نوع پانسمان پس از شستشوی زخم و استفاده از داروی مناسب روی آن پوشیده نمی شود. در صحنه حادثه چندان کاربرد ندارد و در درمانگاه ها و مراکز درمانی به کار گرفته می شود.

پانسمان بسته

در این نوع پانسمان پس از اقدامات ضروری روی آن توسط گاز استریل یا مواد مشابه پوشانده می شود.

پانسمان‌های جدید

شامل آلژینات، هیدروکلوئید، فوم، هیدروژل و فیلم ترانسپارنت می‌باشد؛ که هر یک بعلت دارا بودن بعضی از ویژگی‌های یک پانسمان مطلوب مورد توجه می‌باشند.

پانسمان‌ چسبدار یا چسب‌ زخم

برای‌ پوشاندن‌ خراش‌ها و بریدگی‌های‌ کوچک‌ به‌ کار می‌روند.

پانسمان‌ زخم استریل

ازیک‌ لایه‌ پانسمان‌ متصل‌ به‌ یک‌ باند رولی‌ تشکیل‌ وکاملاً در یک‌ پوشش‌ محافظ‌ پیچیده‌ شده‌اند.

پوشش‌ چشمی‌ استریل

برای‌ محافظت‌ از چشم‌ آسیب‌ دیده‌ به‌ کار می‌روند، که گاها به یک باند برای استحکام بیشتر همراه است.

اهداف پانسمان

کمک به کنترل خونریزی ، جذب خون و ترشحات زخم ،جلوگیری از آلودگی زخم ،حفاظت زخم از میکروبها و صدمات در طول التیام ،نگهداری زخم .

ابزار مورد نیاز پانسمان

گاز یا تنزیب استریل :

پارچه توری مخصوص در اندازه های مختلف می باشد.

پد :

لایه هایی از پنبه و گاز و یا پارچه دیگر است که قدرت جذب ترشحات را دارد.

باند و چسب :

برای ثابت کردن پانسمان از آن استفاده می شود.

از آنجایی که رفتن مکرر به مراکز درمانی جهت تعویض پانسمان باعث افزایش هزینه ها و افزایش خطر انتقال عفونت به بیمار و خانواده بیمار می شود ، موسسه خدمات پرستاری کیان با استفاده از پرسنل مجرب خود انجام و تعویض تمامی انواع پانسمان ها را در منزل برای شما عزیزان فراهم می کند.

زخم بستر

آسیب دیدن بافت های بدن همچون درم، ایپدریم، ماهیچه و پوست در اثر قرار گرفتن در فشار دراز مدت برای یک یا چند نقطه از بدن زخم بستر گفته می شود.
زخم بستر چهار مرحله دارد که در مرحله اول و دوم زخم بستر با مراقبت های منظم در طی هفته ها یا ماه ها درمان پیدا می کند.
اما در مرحله سوم و چهارم زخم بستر درمان در شرایط سخت و دشوارتری قرار می گیرد.
قاعدتا زخم های بستر (زخم های فشاری) بخاطر گستردگی ابعاد با زیر نظر چند پزشک متخصص درمان شود.
– پزشک ارشد که برنامه درمانی برای زخم بستر تنظیم می کند.
– پرستارانی که در زمینه زخم بستر تحصیل یا تجربه دارند برای مراقبت و التیام زخم.
در اولین اقدام درمان زخم بستر سعی کنید تواحی که فشار بروی آن و ایجاد زخم کرده است را کم و یا بردارید .
بیمارانی که طولانی مدت بستری‌ شده اند یا در حالت کما قرار دارند و افراد فلج‌شده در معرض ابتلا شدن به زخم بستر هستند و نیاز به پانسمان زخم بستر دارند .
موسسه خدمات پرستاری کیان با بهره گیری از مجرب ترین کارشناسان و پرستاران در زمینه پانسمان زخم بستر ، برای بیمار شما عزیزان اصولی ترین پانسمان زخم بستر را انجام می دهد.
پانسمان ، پانسمان در منزل ، پانسمان زخم بستر

سوند ادراری در منزل

افرادی که برای تخلیه ادرار خود ، سونداژ در منزل را انتخاب می کنند ، لازم است که در خصوص اجرای صحیح تکنیکهای گذاشتن سوند ادراری در منزل روش و مراقبتهای لازم و همچنین پیگیری های روزانه جهت تشخیص عوارض بالقوه ی آن بطور صحیح آموزش ببینند .
در مورد روشهای سونداژ متناوب و مراقبت های مربوطه ، نکات متنوع و خیلی زیادی وجود دارد . اما مهمترین موضوعاتی که در این روش سونداژ باید به آنها توجه نمود از این قرارند :

انتخاب سوند

انتخاب گذاشتن سوند ادراری در منزل : بطور کلی سوند ادراری در منزل باید بدون ضربه زدن یا پیچ دادن به راحتی وارد مجرای ادرار گردد . بنابراین سوند ادراری در منزل باید به نحوی انتخاب شود ، که این مشکلات را ایجاد نکند .

جنس سوند

از طرفی جنس سوند ادراری هم موضوع مهمی است . اگر کسی به لاتکس حساسیت دارد ، باید از سوندهای غیر لاتکس استفاده نماید .
در این گونه موارد یک سوند غیر لاتکس با نوک مستقیم توصیه می شودسوند ادراری یک لوله انعطاف پذیر است که برای تخلیه مثانه و جمع آوری ادرار در کیسه تخلیه استفاده می شود.

سوند ادراری یا سونداژ از طریق لوله یا کاتتر ادرار را از مثانه خارج می کند. سوند ادراری توسط پزشک یا پرستار وارد مجرای ادرار فرد می شوند.
سوند معمولاً در مثانه باقی می ماند و باعث می شود ادرار از طریق آن به درون کیسه تخلیه شود. از روزی که سوند گذاشته می شود تا دو هفته بعد یا ۱۴ روز بعد سوند ادراری میتواند بماند .
و اگر سوند بیشتر از دو هفته نیاز باشد، باید تعویض سوند توسط پرستار انجام شود.
یکی از شایع ترین آن ها، سوند فولی است. سوند فولی یک لوله نازک است که از مجرای ادرار و مثانه شما عبور می کند. انتهای سوند دارای یک بادکنک پر از آب است تا بتواند در مثانه قرار بگیرد.
در انتهای دیگر، خارج از بدن، یک کیسه تخلیه ادرار برای جمع کردن ادرار قرار دارد. پرستار سوند فولی را از طریق مجرای ادرار شما وارد می کند.
برای بیمارانی که بی اختیاری ادرار یا احتباس ادرار دارند موسسه خدمات پرستاری کیان با اعزام پزشک متخصص یا پرستار خود جهت سوند گذاری یا سونداژ در منزل شرایط را فراهم کرده است.
سوند ادراری ، سوند ادراری در منزل ، سونداژ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on pinterest