غرب تهران

02188590855

شمال و شرق تهران

02122096805

جهت اعزام زیر ۴۵ دقیقه پرستار و پزشک تماس بگیرید

سایر مناطق تهران

موسسه پزشکی و پرستاری کیان آرامش و سلامتی را ارمغان می‌آورد.

موسسه کیان

هزینه خانه سالمندان در سال 1401 چقدر است؟

خانه سالمندانی مناسب است که بتواند آرامش روحی و جسمی سالمند را به طور همزمان فراهم کند. اگر دانستن اینکه هزینه خانه سالمندان در سال 1401 چقدر است؟ برایتان مهم است باید درباره خدماتی که هر خانه سالمندان برای ساکنان خود در نظر گرفته اطلاعات جمع آوری کنید. زیرا هزینه خانه سالمندان با توجه به خدمات دریافتی توسط سالمند ، مکان آسایشگاه ، مدت زمان خدمات و.. تعیین می گردد. از توانبخشی بالینی گرفته تا فیزیوتراپی می تواند جزء خدمات ارائه شده به سالمندان گرامی باشد. 

تزریقات در منزل غرب تهران در خدمت سالمندان گرامی می باشد.

ضرورت نگهداری از سالمند و در نظر گرفتن هزینه خانه سالمندان

انتخاب از بینِ دو گزینه ؛ نگهداری سالمند در منزل یا خانه سالمندان دشوار نیست ، اگر تمام زوایای پنهان آنها آشکار شود. امروزه مشغله زیاد و نبود زمان کافی برای مراقبت از سالمند در خانه باعث شده که فرزندان ؛ عزیزانشان را به این مراکز بسپارند. این کار قطعا در روحیه پدر و مادر اثرگذار است تمام هم و غم خود را برای بزرگ کردن فرزندانشان گذاشته اند اکنون توسط آنان طرد می شوند. این یأس وجود نخواهد داشت ، اگر حساب و کتاب تان را بالا و پایین کرده و ببینید قیمت نگهداری از سالمند در منزل تهران نسبت به هزینه خانه سالمندان با درآمد شما بیشتر همخوانی دارد.

سالمند عزیز حتی اگر بیماری یا داروی مشخصی که باید سر وقت بخورد نداشته باشد نیاز به همدم و مونس دارد تا ذهنش پویا بماند و بعدا دچار آلزایمر و فراموشی نشود. ضرورت مراقبت موثر از سالمند بر کسی پوشیده نیست. در گذشته اقدامات مراقبتی فقط در خانه سالمندان صورت می گرفت. امروزه پرستار یا پزشک در منزل حضور می یابند و نیازی به پرداخت هزینه خانه سالمندان نیست.

هزینه خانه سالمندان در تهران سال 1401

قیمت خانه سالمندان در تهران (هزینه خانه سالمندان در سال 1401 در تهران چقدر است؟)

هر ساله سازمان بهزیستی ، قیمت خانه سالمندان در تهران یا سایر استان ها را به موسسات مرتبط اعلام میکند. هزینه خانه سالمندان خصوصی یا دولتی در سال 1401 همانند سالهای قبل روند افزایشی داشته و 10-20 درصد افزوده شده است. هزینه نگهداری سالمند تحت تاثیر نوع خدمات دریافتی یا درخواست های سالمند می باشد. بی تعارف ؛ هر چه مراکز نگهداری از سالمند در تهران ارزان قیمت تر باشند خدمات ارائه شده ضعیف تر است. قیمت خانه سالمندان خصوصی در تهران تحت تاثیر این خدمات و مکان آن بالاست.

هزینه نگهداری سالمند در آسایشگاه از 4 میلیون شروع شده تا 15 میلیون نیز می رسد. 

یکی از مولفه هایی که بر هزینه آسایشگاه سالمندان تهران تاثیر میگذارد مکان آن می باشد قیمت خانه سالمندان در شمال تهران با مرکز یا جنوب تهران یکسان نیست. 

مولفه دوم به نیمه وقت یا تمام وقت بودن مراقبت از سالمند مرتبط است ، هزینه مراقبت از سالمند سالم دارای توان حرکتی و بی نیاز از دارو با فردی که به اقدامات فوری درمانی نیازمند است، متفاوت است. به طور مثال ممکن است سالمندانی به طور موقت و پس از یک عمل جراحی بزرگ به آسایشگاه سالمندان مراجعه کنند اینان به مراقبت از زخم جراحی یا بخیه و… نیاز دارند. دانش و مهارت پرستار و زمان مراقبت در قیمت خانه سالمندان در تهران موثر هستند.

مولفه سوم؛ خصوصی یا دولتی بودن آسایشگاه سالمندان می باشد.

هزینه مراقبت از سالمند

اقدامات درمانی در خانه سالمندان

اقدامات درمانی در خانه سالمندان یکی از مولفه های تاثیرگذار در تعیین هزینه خانه سالمندان در تهران میباشد. شما خود به خوبی از مشکلات نگهداری سالمندان آگاهی دارید. بیماری هایی همچون : فشار خون ، دیابت ، چربی ، پارکینسون ، آلزایمر و غیره تنها بخشی از معضلات انسان ها در پیری است برخی از این مشکلات به مراقبت لحظه به لحظه احتیاج دارند برخی دیگر نیز مراقبت در ساعات مشخصی را می طلبند. 

به اصطلاح پرستار تمام وقت یا ساعتی برایشان نیاز است. اقدامات پزشکی و پرستاری در خانه سالمندان اگر با دید و بازدید فرزندانشان همراه نشود روحیه سالمند را برای ادامه زندگی کاهش می دهد. اصل روحیه سالمند است. اقدامات درمانی که در خانه سالمندان انجام می شوند بدین شرح است:

بهداشت جمعی

آسایشگاه ها یا خانه های سالمندان یک محیط جمعی هستند که کوچکترین بیماری مسری به سرعت در بین ساکنان آن منتشر میشود. مخصوصا کرونا یا آنفولانزا که دو بیماری رایج به شمار می روند. 

بهترین آسایشگاه سالمندان در تهران باید اقدامات بهداشت فردی _ جمعی را به گونه ای ترتیب دهد که از حداکثر آسیب به سالمند ها جلوگیری شود. استریل کردن محیط ، توجه به بهداشت فردی ، برنامه های ویژه مراقبتی و… در هزینه خانه سالمندان خصوصی و دولتی موثر هستند.

انجام چکاپ

انجام چکاپ سالانه سالمندان در آسایشگاه های سالمندان به امری مرسوم بدل شده است البته باید توجه داشت در برخی از مواقع ممکن است پزشک درخواست چکاپ کامل فوری برای مردان و زنان سالمند را بدهد که استثناست. هزینه های چکاپ در تعیین قیمت خانه سالمندان خصوصی تهران لحاظ می شود.   

مراقبت های ویژه ICU _ CCU

آیا میدانستید همانگونه که مراقبت های ویژه ICU_ CCU در خانه سالمندان ارائه می شود موسساتی وجود دارند که با اعزام پرستار در منزل سعی می کنند تمام احتیاجات سالمندانِ نیازمند مراقبت های ویژه را شناسایی کرده و در جهت بهبود آنها اقدامات پرستاری را انجام دهند. 

ویزیت متخصص در خانه سالمندان

افراد ساکن در آسایشگاه سالمندان برای درمان بیماری هایی نظیر کمر درد ، پارکینسون ، درد های سر و گردن ، اختلالات خواب ، آلزایمر ، صرع یا تشنج ، جلوگیری از سکته مجدد قلبی یا مغزی و غیره به ویزیت متخصص نیاز دارند طبیعتا یکی از عوامل موثر در بالا و پایین شدنِ هزینه خانه سالمندان همین موضوع است. البته امکان اعزام متخصص به منزل هموطنانی که سالمند را در خانه خود نگهداری می کنند وجود دارد. خدمات پزشک در منزل سعادت آباد و سایر نقاط تهران این شرایط منحصر به فرد را برای شما ارمغان آورده است.

هرچند در برخی از خانه های سالمندان چنین امکانی محقق نشده است. برای آگاهی از هزینه خانه سالمندان خصوصی در تهران کافیست نام آنها را دانسته و با  118 تماس بگیرید شماره تلفن این مراکز را گرفته تماس بگیرید و شرایط خود را بیان کنید هزینه خانه سالمندان برای شما برآورد شده و اعلام می گردد. بعضی از این مراکز دارای سایت های اینترنتی هستند. البته شماره و آدرس سایت اینترنتی در پایان این مقاله آورده شده است.

اقدامات پرستاری

بعد از ویزیت پزشک و نوشتن نسخه ، باید بدون خروج از خانه سالمندان بتوان کلیه اقدامات درمانی اعم از انجام آزمایش ، عکسبرداری ها یا حتی تزریقات را در همانجا انجام داد. هزینه این اقدامات در برآورد انتهایی قیمت خانه سالمندان در تهران گنجانده میشود. اگر قصدِ گذاشتنِ عزیزتان را در خانه سالمندان ندارید می توانید کلیه اقدامات پرستاری اعم از : تزریق سرم در منزل ، تزریقات در منزل و… را در خانه خود دریافت کنید.

توجه به رژیم غذایی سالمندان

از گذشته دور گفته اند  که ” غذا دوای بدن است ، دوا بقای بدن است” در نییجه هرآنچه ما میخوریم می تواند دوا تلقی شود یا بالعکس !

رژیم غذایی هر سالمند با سالمند دیگر از لحاظ فردی و رعایت دستورالعمل های تغذیه ای متفاوت است. نوشتن بهترین رژیم غذایی را از متخصصان داخلی بخواهید که خبره در اینکار هستند ویزیت پزشک در منزل شمال تهران ؛ بهترین آنها را در اختیارتان قرار میدهد. نوع رژیم غذایی و داروهای مصرفی هر سالمند به ویژه از نوع خارجی یا تحریمی بودن در میزان هزینه خانه سالمندان موثر است. 

توانبخشی سالمند

قدرت و توانایی سالمند در اثر کهولت سن یا بروز سکته مغزی یا حتی یک بیماری خاص به مرور یا به یکباره تحلیل میرود در اینگونه موارد نیاز است از اقداماتی تحت عنوان توانبخشی سالمند بهره برد. هزینه توانبخشی جزئی از هزینه خانه سالمندان برای افراد دیگر این شرایط است. 

زیرا برای انجام آنها به پزشک طب فیزیکی و توانبخشی نیاز میباشد که باید این افراد را خارج از خانه سالمندان به خدمت گماشت. شاید برایتان جالب باشد که ویزیت پزشک در منزل شرق تهران چنین متخصصانی را  به صورت شبانه روزی در خدمت شما در خانه تان قرار خواهد داد.

فیزیوتراپی سالمند

فیزیوتراپی سالمند نیز یکی از چندین اقدامات درمانی است که مسئولان مراکز سالمندی برای سالمندان مهیا می کنند. پس ، نمیتوان قیمت خانه سالمندان در تهران را یک عدد ثابت اعلام کرد زیرا هر فردی احتیاجات درمانی خاصی دارد. یقینا هزینه خانه سالمندان برای کسی که نه از نظر توان حرکتی مشکل دارد نه از لحاظ پزشکی به مصرف دارو نیازمند است با فردی که از این امکانات استفاده می کند یکسان نیست.

امکانات تفریحی

امکانات تفریحی بیشتر در خانه سالمندان خصوصی یافت می شوند. استخر شنا ، محل های آب درمانی ، تور های گردشگری ، باشگاه های ورزشی و… نمونه ای از امکانات تفریحی در نظر گرفته برای سالمندان هستند که هزینه خانه سالمندان خصوصی در تهران را برای متقاضیان بالا می برد. 

تمام امکانات و خدمات مخصوص سالمندان ؛ فقط برای ساکنان تهران نیست بلکه استان های دیگر مثل البرز نیز در دریافت خدمات درمانی اعم از تزریق سرم در منزل کرج شانس برابر دارند.

روانشناسی و مددکاری

از جمله اقداماتی که در بهترین آسایشگاه سالمندان تهران برای رفاه حال آنها انجام میشود ارائه مشاورات روانشناسی و مددکاری اجتماعی در قالب گفتگوهای جمعی و خصوصی است. جایگزینی حس طرد شدن با علاقه خانواده یا رفع گره های ذهنی در مشکلات خانوادگی و … توقعاتی است که از این مشاوره ها انتظار می رود. هزینه خانه سالمندان سوا از این مورد است. البته بستگی به آسایشگاه مربوطه دارد.

هزینه خانه سالمندان خصوصی در تهران

شاید اولین چیزی که به ذهن افراد طبقه مرفه نشین می رسد هزینه خانه سالمندان خصوصی در تهران نباشد بلکه نوع خدمات مد نظر قرار گیرد. خانه سالمندان خصوصی از این نظر که سالمند می تواند درخواست اتاق خصوصی داشته باشد یا درمان های ویژه ای را طلب کند برای خانواده های ثروتمند رضایت بخش تر است. هزینه آسایشگاه سالمندان خصوصی در مناطق شمال تهران همچون ولنجک یا زعفرانیه چیزی معادل 10 الی 15 میلیون است این در حالی است که قیمت خانه سالمندان در مرکز شهر تهران به مراتب کمتر است.

 قیمت نگهداری سالمند در منزل تهران

سالمند شما در چه حد از سلامت جسمی و فکری است؟ پاسخ این سوال می تواند به شما در دانستن قیمت نگهداری سالمند در منزل تهران کمک کند. قیمت پایه برای پرستار شبانه روزی در منزل 7 میلیون تومان طبق ابلاغیه وزارت کار و بهداشت تعیین شده البته این صرفا برای سالمند سالم می باشد بی اختیاری ادرار یا نگهداری از سالمند پوشکی باعث افزایش قیمت مراقبت از سالمند در منزل خواهد شد. انجام امور آشپزی ، مراقبت از سالمند در ایام تعطیل ، هزینه تعویض سوند ، هزینه تزریقات در خانه ، ویزیت پزشک در خانه و… هریک به طور جداگانه موجب افزایش قیمت نگهداری سالمند در منزل تهران می شوند. در کل هزینه مراقبت از سالمند در منزل از قیمت خانه سالمندان خصوصی در تهران بالاتر می باشد.

 هزینه نگهداری در خانه سالمندان کهریزک در سال 1401

شاید باورتان نشود طبق برآورد ها هزینه نگهداری در خانه سالمندان کهریزک در سال 1401 چیزی معادل 11 میلیون تومان است. با توجه به زاد آوری پایین ایرانیان در سی سال آینده ، قشر عظیمی ( باتوجه به نرخ باروری 6/1 _ 56 درصد والدین ) نیازمند خدمات درمانی و مراجعه به آسایشگاه ها هستند هزینه خانه سالمندان برای خانواده های تک فرزند یا بی فرزند سرسام آور خواهد شد. از الان باید به فکر بود تا این هزینه ها بین فرزندان تقسیم شود. آینده شما در گرو مدیریت امروز شماست.

هزینه آسایشگاه سالمندان در تهران

اسامی و آدرس خانه سالمندان تهران

 

اسامی خانه سالمندان تهرانآدرس خانه سالمندان تهرانشماره تلفن
مرکز سالمندان فرمانیهتهران ، منطقه 1، فرمانیه شرقی ، چهارراه فرمانیه ، پشت ساختمان کشتیرانی ، نبش نارنجستان هشتم ، پ 1

021-26453924

021-26453928

021-26453931

سرای سالمندان زنبق سفیدتهران ، فرمانیه ( خیابان شهید لواسانی ) ، بین وطن‌پور و آقایی ، جنب مرکز بهداشت دزاشیب ، پلاک 150021_22204191
مرکز سالمندان بزرگمهرتهران ، زعفرانیه ، اعجازی ( آصف ) ، ضلع شمالی بوستان ولنجک ، بن بست آرش ، پ 12

021-22403724

021-22183026

021-22183950

021-22435915

آسایشگاه کهریزک _ بلوار فردوستهران ، منطقه 5 ، بلوار فردوس ، خیابان وفا آذر جنوبی ، روبروی ورزشگاه برادران خادم 09124794996
آسایشگاه کهریزک _ بهشت زهراتهران ، منطقه 20 ، جاده قدیم قم ، سازمان بهشت زهرا ، سالن متوفیات021-55201031-9
آسایشگاه کهریزک _ سبلان جنوبیتهران ، منطقه 7 ،  سبلان جنوبی ، خیابان انصارالحسین ، جنب حسینیه نیشابوری ها021-77250097
آسایشگاه کهریزک _ فرودگاهتهران ، منطقه  9، محله فرودگاه مهرآباد ، فرودگاه مهرآباد ، ترمینال 4 پروازهای داخلی021-61023742
خانه سالمندان کهریزکتهران ، منطقه 20 ، جاده قدیم قم ، بعد از بهشت زهرا ، بلوار حکیم زاده021-56525804-9
آسایشگاه سالمندان شرق تهرانتهران ، منطقه 8 ، تهرانپارس ، ضلع غربی فلکه اول ، خیابان رشید09906561351
آسایشگاه سالمندان مهرپویا تهران ، منطقه 4 ، فلکه سوم تهرانپارس ، خیابان 192 شرقی (حسنلو) ، پلاک 44021-77708934
خانه سالمندان طلیعه مهرتهران ، منطقه3 ، محله زرگنده ، خیابان دستگردی (ظفر) ، خ فرید افشار ، خ دلیری (آرش شرقی) ، کوچه فرهنگ، پلاک 9021 -2200 4188
آسایشگاه کهریزک _ سعادت آبادتهران ، منطقه 2 ، سعادت آباد ، خیابان سرو شرقی ، خیابان سوم ، مجتمع تجاری کاج

021_22080841

021-22364828

آسایشگاه کهریزک _ امیریهتهران ، منطقه 11، محله امیریه ، ولی عصر، پل امیر بهادر021-55387264
آسایشگاه سالمندان گلبرگتهران، نارمک، خیابان سمنگان ، خیابان ربیعی ، پلاک 3021-77842173
آسایشگاه کهریزک _جمهوریتهران ، منطقه 11 ، جمهوری ، بین خیابان باستان و گلشن ، نبش کوچه نوری 021-66435577